Alfa Romeo MiTo nu ook zonder BPM en wegenbelasting als 1.3 JTDm Eco
De komende tijd zal Alfa Romeo de stijlvolle MiTo in ons land nog aantrekkelijker kunnen aanbieden middels de 1.3 JTDm ECO.
Reden genoeg voor AutoEdizione om binnenkort deze slimme compacte Alfa veelvuldig op onze site voorbij te laten komen. De auto is nog niet leverbaar maar wij zullen jullie als trouwe lezers binnenkort al nader kennis laten maken via onze uitgebreide reviews. Het leukst is trouwens niet alleen het voordeel maar ook het exclusieve feit dat wij hier als eerste kunnen melden over de uitvoeringen van deze MiTo Diesel. Het ‘ECO’ model dat in ons land te koop zal zijn is namelijk vergelijkbaar met de BlackLine collection voor de Italiaanse markt. Alfa Romeo biedt op de MiTo 1.3 JTDm ECO namelijk een drietal exclusieve pakketten aan waaronder het Pack Formula I. Dit pakket kost € 850 en omvat onder andere automatische airco, Blue&Me, parkeersensoren, cruise control, lichtmetalen 16” velgen, mistlampen en een armsteun. Pack II omvat hetzelfde maar dan met 17” en kost € 1.250.
De Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO combineert sportiviteit en rijprestaties met milieuvriendelijkheid en efficiëntie. Dankzij de zuinige en schone 1.3 viercilinder Euro 5 turbodieselmotor hoeft er over de Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO geen BPM én geen wegenbelasting betaald te worden. De zakelijke rijder betaalt 14% bijtelling. De zuinige motor levert 85 pk (bij 3.500 tpm) en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van 95 gram/km. Aan trekkracht onderin geen gebrek dankzij zijn 200Nm koppel dat al bij 1.500 toeren beschikbaar is. Met een volle tank brandstof kan, als er optimaal met de motor en auto wordt omgegaan, maar liefst 1220 kilometer worden afgelegd.
De compacte 4 cilinder Euro5 dieselmotor is voorzien van de tweede generatie MultiJet techniek. MultiJet II biedt een meer accurate verbranding waardoor verbruik en emissie afnemen. Dit wordt bereikt door middel van een ‘common rail injector’ die de brandstofinspuiting in de verbrandingskamer regelt en zorgt voor een verlaging van het brandstofverbruik, CO2-emissies èn NOx-uitstoot (tot 30%). Eveneens met het oog op een lager verbruik en lagere emissies is de 1.3 JTDm motor voorzien van het Start&Stop systeem.
Standaard is de Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO onder meer voorzien van airconditioning inclusief pollenfilter, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel inclusief lendensteunverstelling, centrale deurvergrendeling, elektrisch bedienbare ramen vóór, elektrisch verstelbare en in carrosseriekleur gespoten buitenspiegels, halogeen koplampen, achterspoiler en 7 airbags. Dankzij de 85 pk en een koppel van 200 Nm die de turboviercilinder biedt, staat de auto niet alleen garant voor ‘groene’, maar ook voor sportieve prestaties. En met een onderhoudsinterval van 35.000 km, een gemiddeld brandstofverbruik van 3,68 liter per 100 kilometer en een vanafprijs van €17.950, is de Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO milieu- en portemonneevriendelijk. De eerste auto’s worden begin maart afgeleverd.
Meesterzet!
@#$%^&*()_
Kommen ze nu nog eens mee!! Heb ik net een maand onze punto binnen en loop ik al een halfjaar te zeuren waarom ze die motor niet in de mito lepelen want dat gaat die ook vlink verkocht worden. Ik had veel liever de Mito gehad die stuurd veel strakker helemaal op D A moeten ze slopen of aanpassen dat hij wel sneller ingrijpt maar niet die ieritante city stand als het glad is wil ik juist voelen wat het onderstel en de banden doen. IJs en sneeuw zorgen zelf wel voor city stand stuur gedrag.
Naja de 159 dan maar tegen een muur parkeren kan ik deze halen die ik nu heb is volgens segio toch geen Alfa. Maar wel een heerlijke wagen beter dan die Duitse grijze meuk. De beste in zijn klasse als het om handling en weggedrag gaat dus in dat opzicht toch een echte Alfa?
O ja nu nog met TCT dan word het nog wat grammen minder en rijd ook nog eens goed voral in de file + start stop werkt dan veel beter. Moet er nu steeds omdenken “nutraal koppeling oplaaten komen”. Dan is het remmen stil uit voet van rem hoplakee daar gaat hij al.
” Pack Formula I. Dit pakket kost € 850 en omvat onder andere automatische airco, Blue&Me, parkeersensoren, cruise control, lichtmetalen 16” velgen, mistlampen en een armsteun. ”
Al een stuk of 20 keer deze zin gelezen maar ik snap hem nog steeds niet. 🙂
Sterke aanbieding en naar mijn idee een veel exclusievere keuze dan de huidige meuk die te koop is. Ik denk dat deze goed verkocht zal gaan.
Ik zie net de verkoopcijfers van de Mito in November maar die mag wel een boost krijgen. Zowel de Guilietta als de Mito zijn geen verkooptoppers. Nu is Alfa dat nooit maar dat de nieuwe modellen zo slecht verkopen had ik niet verwacht.
@AR159 (je heet zeker david?)
hier ook al zo’n spijtoptant met een week oude Punto Evo diesel op de oprit… had wel iets willen bijtellen voor een Mito, want die is nog leuker natuurlijk.. maar goed, hij is nog niet leverbaar..
Vi Posso Garantire Che io o MITO 1.3 d. 95 cv-mod DISTINCTIVE e formitabile su tutti percorsi anche sulla neve..W Alfa Romeo..
Non preoccuparti Piero.. ‘Anno Zero’ non esiste qui. 😉
@Hans75 (nee geen David)
Maar ik had maar wat graag de Mito willen hebben ipv de Punto. Hij is we Rood ter compensatie van m’n 159 die niet in rood te vinden was dat ik deze aanschafte. Ik rij doorgaans in de 159 maar om de Punto de benen te laten strekken neem ik deze 1 a 2 keer per week mee voor de lange rit. Mijn wederhelft heeft een pest hekel aan de koppeling van de 159 (olifanten poot nodig om in te trappen maar ja de 156 daar had je er twee voor nodig ). Maar door de PE is de 159 een beetje overbodig geraakt als gezins auto volstaat de PE prima alleen niet voor vakantie maar een dak koffer biedt hier in uitkomst. Om nou jaarlijks € 2000 extra neer te tellen alleen voor het hebben (vaste extra kosten MRB + verzekering) van een 159 is wel erg veel helemaal als je van de extra kofferruimte alleen gebruik maakt voor vakantie in andere gevallen past het ook in de PE. Daarnaast kommen de extra kosten voor onderhoud en brandstof gebruik. Dan word het toch interessant om de 159 in te ruilen voor een Mito en een dak koffer voor de PE. Ik had nog bij de importeur na vraag gedaan of de Mito ook kwam met dit blok zou mij namelijk super dom zijn om dit niet te doen. Maar die ging er niet komen werd me verzekerd ook de TCT nog niet. Een week na het bestellen van de PE ja de Mito word nu eindelijk leverbaar met de TCT. Nu een half jaar verder daar is de Mito met zuinige diesel Grrrrr :(.