Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019

Alfa Romeo zegt de 1750 TBi vaarwel en laat de geëvolueerde 2.0 uit de Giulia en Stelvio nu ook in de Giulietta plaatsen. Het nieuwe benzinemodel is onderdeel van het nieuwe gamma voor 2019 en zal verkrijgbaar zijn voor de Veloce. Deze zal een vermogen hebben van (slechts) 175 pk. De Veloce wordt een stuk minder snel om duidelijk commerciële redenen. De Giulietta Veloce (S) met 240 pk sterke 1750 TBi werd het afgelopen jaar voor de zekerheid al als gelimiteerd model aangeboden (200 stuks). Daaruit mag je concluderen dat de investeringen in een extra sterke Giulietta veel lager lagen dan voorheen. De ideale volgende stap is volgens Alfa Romeo dus deze mildere maar wel nieuwe Veloce 2.0 met 175 pk.

Goed nieuws dat Alfa Romeo de hatchback uit 2010, waarvan maandelijks toch een paar duizend worden verkocht, niet helemaal laat versloffen. Stiekem hopen we natuurlijk dat dit een inleiding is naar een compleet nieuw model of bijna geheel nieuw model (MCA). Men zegt dat de directe opvolger van de Giulietta in eerste instantie een SUV zal zijn in dit segment. Een strategisch belangrijk model dat tegen 2021 in Pomigliano d’Arco in productie zal zijn. Overigens staat er (nog) geen Giulietta op het menu met 1.3 Firefly. De reden kan zijn dat deze pas vanaf 2020 in productie zullen gaan in de motorenfabriek van Termoli. De rest van het gamma blijft dus hetzelfde, voorzien van 1.4 benzine- en 1.6 dieselmotoren.

Een nieuwe motor dus, maar ook enkele nieuwe kleuren (zoals het Verde Visconti hierboven), velgen en bekleding voor het interieur, zullen de Giulietta MY2019 kenmerken. Alle modellen krijgen voortaan het spoilerpakket van de Sport en de Veloce. Ook de zakelijke dus (Super en Business), die gekenmerkt zal worden door een gesatineerd chromen lijntje. Intussen is die op de Sport standaard rood en optioneel geel. Geel wordt de standaard steunkleur voor het topmodel Veloce, inclusief de remblokken.

Deel dit artikel:

27 gedachten over “Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019

  • 3 februari 2019 om 15:45
    Permalink

    Ook de k in verband met de nieuwe uitstootnorm dat ze daarom dit blok geknepen hebben .

    Beantwoorden
  • 3 februari 2019 om 16:36
    Permalink

    Indrukwekkend weer. C-SUV in 2021. Firefly in 2020.
    Traag als dikke stront. Op deze manier gaan ze geen potten breken.

    Hoekree, knijpen ze dit blok dan ook in Giulia?
    En vertel nu eens wat je weet. Je zegt nu al een paar jaar dat er veel gebeurt maar tot op heden is het gewoon huilen met de pet op.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2019 om 16:54
    Permalink

    Allez, een Veloce dus die niet of nauwelijks sneller is dan de sportieve diesels in zijn klasse. Belachelijk.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2019 om 16:55
    Permalink

    Orso speciaal voor jou er is heel veel om te weten te komen als je je verdiept in fca
    Als je alleen hier komt 1 keer in de week snap ik dat je het niet snapt.
    Pak je computer en ga elke dag alles lezen over fca en wat er allemaal gebeurd daar.
    nogmaals ik ga niet alles zeggen omdat ik dat niet ga doen.
    Maar 2019 word een overgangsjaar en dat komt dat hele mileu gezeik en de dood van marcionne.
    Vanaf 2020 gaat het anders worden
    Er is veel gebeurd .diesel is taboe china kwam met heffingen europa met mileu maar we staan er beter voor dan ooit.vooral fin

    Beantwoorden
  • 3 februari 2019 om 17:15
    Permalink

    Ach hoekree. Mijn Italiaans is meer dan prima en ik lees dagelijks de Italiaanse sites. En de publicaties van FCA. Ik heb genoeg verdiend aan de aandelen maar inmiddels heb ik alles verkocht.
    Wat opvalt op de sites is dat andere Italiaanse lezers ook knettergek worden van de aanhoudende geruchten die nooit uitkomen, de plannen die nooit uitkomen en de onbegrijpelijke modellenpolitiek. Het Italiaans heeft een mooie werkwoordsvorm, de condizionale, die onzekerheid uitdrukt. Daar staat clubalfa.it helemaal mee vol. De commentaren liegen er niet om.

    Dus meer info geven of ophouden met zeggen dat anderen zich moeten verdiepen.
    Cordiali saluti caro hoekree.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2019 om 18:00
    Permalink

    Betekent dit zo langzamerhand het einde van de 1750i TB motor.
    Deze 2.0ltr zou een doorontwikkelde motor zijn vanuit de 1750i TB motor.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2019 om 19:45
    Permalink

    Mogelijkheden voor TCR Romeo Ferraris om naar 2.0 liter te gaan !

    Beantwoorden
  • 3 februari 2019 om 22:50
    Permalink

    @Orso de giulia 200pk is een geknepen 280pk versie gemiddeld komt de 200pk al ruim boven die 200 na bezoek squadra tuning heb je 280pk uit de 200pk versie en voor wat extra gaat hij over de 300pk😁

    Beantwoorden
  • 3 februari 2019 om 23:04
    Permalink

    Mmm als de turbo dus de zelfde is en die 175pk de nog verder geknepen versie is van het giulia blok kun je dus 320pk op de voorwielen los laten in je giuletta dat is wel heftig. De klinkers gaan het zwaar krijgen dan😁 maar een 175pk versie is wel gek aan gezien ze de 1.4 al met 170 leveren. Die versie heb ik zelf en die is al aardig pittig vind ik zelf. Totaal geen behoefte aan deze nog pittiger te maken hij is al hitsig zat.

    Beantwoorden
  • 3 februari 2019 om 23:25
    Permalink

    Het zou me echt niet verbazen dat deze aktie de lang gekoesterde wens vervult van de bouwers van de (W)TCR Alfa (Romeo Ferraris). Die wilden al lang die Giulia 2.0 gebruiken. In de (W)TCR moet echter een in serie gebruikte motor de basis zijn, dus nu kunnen ze, en zijn ze waarschijnlijk al, verder.
    Team Mulsanne was eind vorig jaar uiterst succesvol met Ceccon, dus wellicht een reden voor Alfa Romeo die wens te vervullen. Het potentieel van motor is geweldig, zoals hier al geschetst.
    Ik kan me anders niet voorstellen dat je in een bijna end-of-life model nog even zo’n modifcatie doet, terwijl je al een 170 PK model hebt idd.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2019 om 00:58
    Permalink

    Blijft een mooie auto. Die zeer concurrerend is tov Golf GT, 1-serie of Audi A3 van 10 jaar geleden. Maar die hebben sindsdien nieuwe motoren, nieuwe technieken en compleet herzien dashboard. De Giuliietta niet. Daarmee nog steeds een goede auto en als gezegd ook mooi maar niet concurrerend. Verdrietig.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2019 om 08:06
    Permalink

    AR159 bedankt voor de aanvulling. Ik ken die 2 liter goed.
    Mijn opmerking over het knijpen was bedoeld voor Hoekree die lijkt te menen dat het een gevolg is van de nieuwe uitstootnorm. Als dat zo zou zijn zou datzelfde blok dan ook niet geknepen moeten worden in de Giulia?

    Beantwoorden
  • 4 februari 2019 om 14:11
    Permalink

    Hoe komt AutoEdizione erbij dat de 2.0 benzine naar de Giulietta komt? De 2.0JTD met 170PK zal terugkeren naar de Giulietta onder het Veloce label en de 1750TBI komt volledig te vervangen.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2019 om 14:58
    Permalink

    @Thomas

    Merkwaardig, een 2.0JTD (diesel) bestaat helemaal niet en als Alfa zegt dat ze de 2.0 benzine in de Giulietta gaan hangen waarom zou het dan niet waar zijn?

    Beantwoorden
  • 4 februari 2019 om 15:42
    Permalink

    Orso moet even de uitzending van Rick Nieman bekijken, van gisteren, en ja spreek ook italiaans, kom er al meer dan 40 jaars, heb zelfs 5 Alfa Romeo’s en de mooiste Lancia HPE , rij dagelijks in een Maserati QP,.. Ciao Han.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2019 om 15:51
    Permalink

    Voor de mensen die denken , weer zo’n bluffer, Han Neienhuijsen op FB.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2019 om 17:15
    Permalink

    @HanMaseratiQP

    Was ermee begonnen met het programma van Rick Nieman maar vindt de man nogal onsympathiek en in zijn manier van berichtgeven nogal zeurderig en negatief, dat was hij ook al in zijn tijd bij RTL. Heb het 10 minuten uitgehouden en was er toen helemaal klaar mee en heb het van mijn lijstje geschrapt.

    Beantwoorden
  • 4 februari 2019 om 20:13
    Permalink

    Han Maserati: ik snap niet wat je bedoelt met naar Rick Nieman kijken. Leg eens uit.

    Trouwens, geweldig een HPE! Gefeliciteerd. Is het een Volumex?

    Beantwoorden
  • 4 februari 2019 om 21:24
    Permalink

    Ik vond het nochtans een goede weergave van de vele politieke problemen die Italië al decennia lang kent. Je krijgt veel begrip voor de Italiaanse burger en je beseft hierdoor maar al te goed dat het kleine super centralistische rijke Nederland in een veel gunstigere hoek van Europa ligt waar de koek meer wordt verdeeld.

    Beantwoorden
  • 5 februari 2019 om 10:56
    Permalink

    De Giulia krijgt de nieuwe 1.3 benzine met dat vermogen. Vreemd bericht!!

    Beantwoorden
  • 5 februari 2019 om 13:31
    Permalink

    @Henk
    Ik bedoelde de 2.0MJet die nu ook in de Jeep Compass ligt. De 2.0 benzine versie komt niet naar de Giulietta. Wat betreft benzine moet men vanaf het nieuwe MY met 120PK max genoegen nemen.

    Beantwoorden
  • 11 februari 2019 om 11:54
    Permalink

    Ik wil even reageren op.lancia4ever, die Nederlandse baken praatjes van we zijn zo rijk is onzin, de mensen leven in pure armoede in een rijtjes huis met een postzegel tuin, slecht kwaliteit voedsel en overbevolkt of te wel pure armoede, ik woon in italie en heb het zeer goed, ik huur een huis van 200 m2 met 1000 m2 tuin, een eigen oprijlaan voor minder dan dat je een kamer kan huren in amsterdam, ben blij dat ik weg ben uit dat k.. land en blijf je zelf maar gek maken dat je het zo goed hebt…niet! Even nu wat anders, de stelvio doet het zeer goed hier en gave gulietta uitvoering, ik woon dicht bij Turijn en zie vaak test auto’s ;D

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 13:26
    Permalink

    Ik denk dat we het begrip armoede opnieuw moeten bespreken Bjorn, maar laten we dat a.u.b. niet hier doen. In mijn ogen gaat het schandalig goed met dit land en ik ontken natuurlijk niet dat het op sommige plekken daarom juist veel en veel beter zou moeten. NL is Disneyland als je de ellende in en rond Italiaanse steden ziet.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.