Alfa Romeo lanceert ook Giulia Sport Edition
Standaard rijk uitgerust is de gelimiteerde Sport Edition van de Alfa Romeo Giulia. Precies zoals met de Stelvio Sport Edition ook al het geval is. De look is die van de Giulia Veloce en binnen het uitrustingsniveau vallen onder andere AlfaTM Connect 6,5”, Apple CarPlayTM en Android AutoTM. De meest geleasede modellen worden hiermee uitgerust, te weten de 2.2 Turbo Diesel 180 pk AT8 en de 2.0 Turbo Benzina 200 pk AT8. Binnenin is het interieur uitgerust met het donker getinte Pack Sport Interior pakket, onder andere te herkennen aan aluminium inleg in het dashboard en portieren, en de knop van de versnellingspook van hetzelfde materiaal. Uiteraard is de Sport Edition van de Giulia vooralsnog een Italiaanse aangelegenheid.
De Giulia doet het vooral op Amerikaanse en Italiaanse bodem naar behoren. Op ons continent wordt 46% van de Giulia’s op Italiaanse bodem verkocht. In Europa is de verkoop vanaf januari gezien (ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar) met 20% afgenomen naar 6913 eenheden. De Stelvio doet het overigens zoals verwacht een stukje beter met 10.603 eenheden vanaf januari.
Mooie uitvoering! Het blijft onbegrijpelijk hoe FCA bewust een groot deel van het D-segment links laat liggen: alle concurrenten bestrijken de markt met een veelvoud van carrosserievarianten. Neem bv BMW met de 3-serie sedan , touring en GT, 4-serie Gran Turismo (5 deurs), 2 deurs coupƩ en cabrio. Bovendien begint Alfa bij een 200pk benzine, terwijl 50% van de concurrentie rondrijdt met met 3 cilinders 1.5 of 4 cilinders 1.6 met 140-150pk. Tja, je wilt volume draaien of je wilt het niet. Alfa wil het blijkbaar niet maar praat wel continu over doelstellingen van 250.000-400.000 stuks. De Giulia wordt in augustus 3 jaar oud en is dus volgend jaar alweer aan een update toe die ze waarschijnlijk niet gaat krijgen. Too little too late, same old story.
Er komt wel een versie zoals we laats lazen met 180 pk 1.3
Mischien vind je dit interessant?
Leaseplan Europese leasepartner FCA
In de Europese landen waar fabrikant Fiat Chrysler niet via een eigen captive leaseactiviteiten ontplooit, gaat het samenwerken met leaseplan
De Giulia zou de do or die auto moeten worden voor Alfa. Daarna was het de Stelvio die het moest gaan doen. De Duitsers, Engelsen en Zweden laten zien hoe het wel moet, maar FCA denkt in een nog hoger segment wel succesvol te kunnen zijn.Heb de plannen en prognoses sinds 2009 er eens op nageslagen en kom tot de conclusie dat het een opeenvolging is van wishfull thinking en luchtfietserij! Daag FCA, wie doet het licht uit!!
Bertone ,mischien slecht geslapen ???
Nee hoor, gelukkig zijn er nog steeds goede alternatieven te koop. Prijs me gelukkig met diverse Alfa’s uit het tijdperk Puliga, Luraghi en Busso!
Deze voegt weinig toe De Stelvio en Giulia komen dus samen aan 40.000. Zoals Bertone al aangaf dramatisch weinig en mhooguit een kwart van wat de geplande verkoopcijfers. Het moge duidelijk zijn dat dit niet de weg naar succes is. En als er straks een SUV boven de Stelvio bij komt, helpt dat ook al niet. Om succes te hebben in Europa moet je even kijken naar de concurrentie. Dus een SW, een 5-deurs, en nog afzie boven, maar ook en HB versie als opvolger van de Giulietta en dan een 5-deurs Mito, des noods als SUV. Als het zo doorgaat, loopt Project Alfa dood en kan je het merk beter verkopen. En ook Fiat en merknamen Lancia en Delta en alleen inzetten op Maserati en Jeep.
Jaja we verkopen alleen in europa
Ik roep al jaaaaaaaren dat FCA grotendeels alleen maar aan luchtfietserij doet met het merk Alfa. En ik roep ook al jaren dat ze Alfa hadden moeten verkopen aan VAG toen ze de kans hadden.
Ondertussen kan het straks niet anders of FCA moet gaan fuseren met een ander automerk, en zal dan als zijnde kleinste partner gewoon opgenomen worden en dan wordt alles wat niet nodig is gewoon rigoreus weggesaneerd.
Dan krijg je straks gewoon Koreaanse of Chinese techniek met een Fiat 500 design sausje ofzo.
Heel misschien dat de opvolger van flapdrol Marchionne nog wat verstandige beslissingen gaat maken, maar ik vrees het ergste.
Zonder genoeg modellen en zonder fatsoenlijk dealer netwerk en importeur ga je het gewoon altijd afleggen tegen de grote Duitse en Japanse merken.
Kortom ik koop binnenkort wel een klassieke Alfa voor erbij, voordat de prijzen straks echt omhoog knallen als de stekker uit Alfa getrokken wordt als FCA zo door blijft rommelen. š
Heerlijk op een liefhebbers site al die azijnzeikers!
Ciao
Squadra
Specht.
Dus jij wil dat alfa aan vw wordt verkocht??
Ja heerlijk haal decitaliaanse passie eruit en flikker er een vw blok in .want dat doen ze.maar ja dan kan jij in een goedkope alfa sirocco gti rijden .ik als echte alfa liefhebber krijg er al koude rillingen van.
Alfist ben je in goede en slechte tijden .
Vooral negatief blijven ook in je omgeving en niemand koopt nog een alfa .dan heb je wat bereikt.
Je mag toch gewoon kritisch zijn ipv leven in een parallele wereld . Ben ik ook op BMW, het merk dat ik als daily rij! Maar daar gebeurt ten minste iets, is er vooruitgang en planning. Nog steeds een ijzersterk merk, zoals ook diverse anderen.
Kijk wat er met Lancia gaande is. Van absolute meesterwerken zoals de Aurelia, Fulvia, Stratos, Delta Integrale naar een automobiele nobody! FCA kijkt toe en de karavaan trekt verder.
Idd Bertone. Ik als Lancista heb meer dan voldoende reden om kritisch te zijn. Toch ben ik bereid om een Alfa aan te schaffen, maar dan moet er wel een fatsoenlijk aanbod zijn. Dus ofwel een nieuwe Giulietta ofwel een Giulia SW. Die komen er voorlopig niet resp. nooit. De Ypsilon van mijn vrouw kan ik ook niet bij FCA vervangen. Geen nieuwe Ypsilon meer. Geen nieuwe Punto meer. Geen nieuwe Mito meer. Blijkbaar zijn al die andere fabrikanten filantropische instellingen die de B segmenters met verlies aan de klanten leveren. Ik vind het nog steeds een idioot verhaal van SM.
Nieuwe 500? Die is kleiner en hij komt in 2020 o.i.d. volgens planning, dus in 2023 staat hii wellicht echt in de showroom. Ja, dat is cynisch, maar wel gebaseerd op de uitloop die bij ieder nieuw model gigantisch is.
Moet ik dan gaan staan juichen, Hoekree? Mijn merk de nek omgedraaid en totaal geen alternatief binnen het FCA concern voorhanden. Dat is toch gewoon beroerd?
Het is juist goed voor FCA als de nog bestaande klanten kritisch zijn. Misschien dat ze dan een keer luisteren. Applausmachines leiden niet tot betere auto’s.
Zoals deze week in de Autovisie stond is de Delta een zeer betrouwbare auto. Ik laat niet na dat tegen iedereen te zeggen. Maar waar kunnen ze zoiets kopen??? Laatst iemand van wie de Delta buiten zijn schuld total loss was gereden. Hij kon nergens meer een andere krijgen. Luxe versies zijn er niet of nauwelijks en wie er een heeft, rijdt lekker door. Ik ook.
SM heeft Lancia vakkundig de nek omgedraaid.
Alfa gaat het met het huidige tempo ook niet redden. De verkoop van de Giulia neemt in Europa alweer fors af. Helaas, want het is een mooie auto. Ik koop hem echter zeker niet, gezien het feit dat hij zeer onpraktisch is. En ik ga ook niet in zo’n bakbeest als de Stelvio rijden. Ik ben niet de enige potentiĆ«le klant die er zo naar kijkt.
Maar goed, laten we allemaal staan te juichen bij de fantastische plannen….
Waar nog niet de helft van gerealiseerd wordt en dan ook nog 3 jaar te laat.
Het scheelt me in ieder geval wel een klap geld nu ik gewoon doorkachel in de Lancia’s en de Abarth.
Geen enkele liefhebber van Alfa, Fiat of Lancia zou er voor kiezen hun merk over te laten nemen door VAG of iets uit China. Al is er steeds minder perspectief. Lancia is bijna verdwenen, Fiat verdwijnt en alleen 500 en mogelijk Panda gaan onder eigen label verder, Panda misschien alleen in Italiƫ. En Alfa dat geen modellen bouwt waar de Europese markt behoefte aan heeft.
Misschien nodig om er financieel bovenop te komen. Maar veel klanten blijven in de kou staan, hebben simpelweg geen Italiaanse optie meer.
De verkoopcijfers in Europa van FCA zakken en zullen dat structureel blijven doen de komende jaren.
Ik ben die hard fan van Italiaanse auto’s en dan zijn dit zware tijden.
T ja ik rij al jaren Alfa maar ben het met de meeste schrijvers hier boven eens FCA
Blaast hoog van de toren maar in de plaats van iets op te bouwen slopen ze alleen maar 2 modellen dat is toch niet van deze tijd en wie zit er nu op zo groot hok te wachten.
Ik hoop dat het nog een keer gaat goed komen maar ik hou mijn hart vast een trouwe Giulia 952 rijder.
Het is geen schande als Alfisti en Lancisti die de merken decennia lang trouw bleven FCA nu de rug toekeren. De liefde kan immers niet van 1 kant komen. FCA is heel erg helder in haar 5 jaren plan: het mikt op hogere segmenten, met hogere marges. Anders gezegd: “we mikken niet langer op jullie, liefhebbers met je leuke kleine Alfa’s en Lancia’s, we mikken op een nieuwe doelgroep. Jullie waren leuke mensen, trouwe liefhebbers, maar daar verdienen we niks aan, we hebben in ons hart al lang afscheid van jullie genomen arme sentimentele sloebers. Welkom rijke Amerikanen, Chinezen en Europeanen die veel meer te besteden hebben!”
Mensen die Alfa niet graag verkocht zien worden begrijpen het niet: elke willekeurige nieuwe eigenaar zou beter voor Alfa zorgen dan het megalomane FCA met haar halfbakken strategie. Laat de Chinees, Koreaan of Arabier maar komen die een bak geld meeneemt en elk jaar 2 of 3 nieuwe modellen uitbrengt.
Ik kan me bovenstaande reacties goed voorstellen. Ben zelf ook al jaren Alfa rijder en hoop dat ook nog jaren te blijven. Maar dat er de laatste jaren weinig schot in de zaak zit en het erop lijkt dat Alfa steeds verder achterop raakt lijkt een feit, ondanks de fantastische Giulia.
Waar ik dan maar hoop uithaal is dat ik van de week het museum in Arese heb bezocht en men lijkt er toch wel echt mee bezig om het merk neer te zetten. Echt gaaf opgezet en doet weinig of niet onder voor de musea van de grote Duitse merken. Zo zie ik de deelname in F1 ook maar. Nu nog wat meer gas geven met de nieuwe modellen/varianten.