Alfa Romeo Giulietta van start in het rijke Dubai
Misschien is de lancering van de Alfa Romeo Giulietta in Dubai wel een voorbode voor wat komen gaat. Volgens de lokale Fiat-Chrysler-baas Jack Rodencal in ieder geval wel. De nieuwe organisatiestructuur voor de Arabische regio, vormt de basis voor een prominente plaats voor het mooie merk uit Milaan. Fiat heeft 24 verkooppunten in deze welvarende regio. Volgens Alfa Romeo- directeur voor de regio Europa en Midden-Oosten Louis Carl Vignon, zal Alfa Romeo opnieuw worden gepresenteerd als een prestigieus merk met een rijke sportieve traditie. In deze regio hoopt Alfa Romeo dit jaar 4200 auto’s te slijten. De MiTo was al een tijdje verkrijgbaar.
Het enige wat afwijkt van onze ‘Juul’ is de klimaatbeheersing, dat is aangepast om op adequate wijze om te gaan met hoge temperaturen boven de 40 graden Celsius. Behalve in Dubai, Bahrein en Saudi-ArabiĆ«, is Alfa Romeo al aanwezig in landen als Koeweit, Libanon. Dit jaar komen daar Irak, Oman en JordaniĆ« bij. In Afrika zijn de belangrijkste markten voor dit merk Zuid-Afrika en Marokko.
Ik hoop dat ze er in slagen een representatief dealer netwerk neer te zetten. Als ik zie hoe sommige dealers in Oost Europa zich presenteren dan is het logisch dat de klanten daar wegblijven.