Alfa Romeo Giulietta Sportiva en Business Executive naar Nederland
Alfa Romeo Nederland introduceert deze zomer de Giulietta Sportiva zoals we al zeiden en voegt daar ook nog de Business Executive aan toe. Over de Sportiva hebben we al veel verteld. We kunnen inmiddels melden dat dit pakket per direct te bestellen is en dat de eerste leveringen vanaf juli zullen plaatsvinden. De meerprijs voor de Giulietta Sportiva komt op 2450,- euro. Het pakket bestaat uit sierstrips met QV logo op de dorpels en QV badge in het interieur, sideskirts, logo’s op de voorspatborden, gesatineerde zijspiegels, donker gemaakte koplampen, 18 inch velgen (Sport 8C Competizione, Turbina en Turbina Titanio), rode remklauwen met Alfa Romeo tekstlogo, donker getint interieur, sportstuur in leer en aluminium sportpedalen. Voor de bekleding van de stoelen kun je kiezen uit de Sportbekleding met de combinatie leer-microvezelstof (ribbelpatroon en rood stiksel) en de volledig lederen bekleding.
Omdat er op het gebied van zakelijk rijden het nodige gaat veranderen (afbouw BPM, invoering CO² taks) vallen steeds minder auto’s in de 20 bijtellingscategorie. Alfa Romeo reageert hierop door voor de leasemarkt de Giulietta Business Executive te brengen. Dit houdt in dat op de modellen met 1.4 MultiAir met 170 pk (met en zonder TCT) en de 1.6 JTDm2 105 pk met 20% bijtelling, voortaan een comfortabel pakket leverbaar zal zijn, dat de Distinctive en Pack Business tot één pakket zal samensmelten en dus vervangen. De MultiAir 170 pk Business Executive heb je dan vanaf 31.450,- euro en de 1.6 JTDm2 Business Pack vanaf 31.550,-. Het pakket bestaat uit InstantNav met 6,9″ TFT kleurenscherm, Blue&Me carkit met spraaksturing, SMS-lezer en aansluiting MP3 speler, lichtsensor voor automatisch ingeschakelde verlichting, regensensor, bediening aan het stuur voor audio en telefoon, parkeersensoren achter met display en extra geïsoleerde voorruit.
Ik vind het toch een raar dat Alfa Romeo zo’n pakket op de markt gaat brengen.
Zij hadden dit nooit mogen en moeten doen.
Mensen die een QV kopen doen dat met een bepaalde beleving.
Het exclusieve wordt zo te niet gedaan.
@imac
Audi en BMW doen dit ook. Why not!?
Ja, dat weet ik. Is toch geen reden om het ook te doen ?
@imac
Als het voor extra verkopen zorgt moet het toch kunnen? Ik zie best veel M-lines en S-packs. Je moet wel mee met de concurrentie denk ik.
Maar bij M-lines en S-packs is het heel anders. De ‘echte’ M en S/RS zijn compleet anders en de pakketten hebben daar dan wat van weg, een soort sportpakketten. Alfa Romeo monteert exact de zaken die een QV tot een QV maken.
Een QV onderscheidt zich (in tegenstelling tot de M en S) alleen door wat subtiele details (juist mooi vind ik) en dan moet je die zaken niet ook op een gewone monteren.
Nu zorg je ervoor dat mensen niet gaan stickeren…want hoeveel MiTo’s JTDm met QV badge heb ik al wel niet gezien!?! 👿 Het schijnt dat je dat bij de dealer al lang gewoon kunt bestellen. Dat is pas verkeerd in mijn ogen. De echte MiTo QV 170 pk die bijna nooit verkocht wordt, is in mijn ogen hierdoor de ware ‘exoot’ die te kort wordt gedaan.
Mijn 1.3 JTD MiTo ziet er straks ook als een QV uit; alleen laat ik de stickers achterwege…..
Enkel het voeren van de officiële badge op het spatbord vind ik echt doodzonde (devaluatie van het merk) en zou men beter niet moeten doen. Daarom is Sportiva eerder een slimme zet in mijn ogen dan dat het inbreuk doet op de echte QV-range. Er staat tenslotte Sportiva voor.
De vraag is natuurlijk, krijgt de Sportiva dan ook twee uitlaten? Ik vind die enkele uitlaat op de niet QV en 2.0 JTDm 170 zo knullig staan (waarom niet een dubbele links voor het onderscheid?). Anders moet je alsnog een Savali achterbumper met 2 pijpen bestellen.
@Carlo Abarth
Behalve de motor, onderstel en het klavertje. 😉
Ik heb een QV sportiva pakket op mijn diesel giuletta en ben er erg blij mee vooral het sportonderstel en de 18 j velgen maken het rijden heel goed.