Alfa Romeo Giulietta QV 2.0 is dikker en sneller

giulietta qv 2014

Gelukkig is er behalve de 4C toch nog een leuk tastbaar nieuwtje voor Alfa Romeo in aantocht, in de vorm van de vernieuwde Giulietta QV. We schreven eerder al dat dit eraan zat te komen en dat er technisch een update zal plaatsvinden, die ook te danken is aan de uitrusting van de ultralichte 4C. Zo zal de tweede generatie Giulietta Quadrifoglio Verde eveneens met TCT transmissie worden uitgerust. Afgelopen najaar was dat al te zien op een scoopfoto die in Turijn werd gemaakt.

Deze recente foto toont bovendien dat ook qua vormgeving, het nieuwe groene klaverblaadje sneller te herkennen zal zijn dan z’n voorganger. De luchtinlaat is afgeplakt, evenals de sideskirts en de zijspiegels. Mogelijk is het meer eigen en robuustere jasje ook terug te koppelen op een aanzienlijke vermogenstoename voor de nieuwe editie. Deze QV ‘2.0’ verschijnt dit voorjaar op de markt naar aanleiding van de update voor het gehele Giulietta-gamma. In Genève verwachten we het debuut.

Deel dit artikel:

8 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta QV 2.0 is dikker en sneller

  • 14 februari 2014 om 08:40
    Permalink

    Aanzienlijke vermogenstoename? Richting 260pk dan? Denk dat het “gewoon” 240pk’s worden, overeenkomstig de 4C. Ook prima, als de software nu maar goed in orde is, dat doet een hoop voor de beleving. De “oude” QV was best aardig, maar niet meer dan dat. Een 2 liter met 300pk zou mooie toekomstige aanvulling zijn…

    Beantwoorden
  • 14 februari 2014 om 10:12
    Permalink

    Ik denk dat men de huidige motor opvoert, men heeft immers aangekondigd dat er tot zo’n 300 pk uit te halen valt. De motor van de 4C is een grondige revisie, die wil men tot men meer informatie heeft over slijtage e.d. nog niet direct maximaal belasten. Met de Twinair zag je hetzelfde, pas een jaar na introductie haalde die zijn beloofde pk’s.

    Beantwoorden
  • 16 februari 2014 om 17:30
    Permalink

    Wat is het verschil tussen de oude en nieuwe motor??? er wordt al sinds de bekendmaking van de 4C geroepen dat er een geheel nieuw ontwikkelde 1750 turbo in geplaatst zou worden terwijl er toch al een 1750 TBI dienst deed in de 159 en brera.!!!!!! ik kan het verschild niet vinden op het net. 😯

    Beantwoorden
  • 19 februari 2014 om 18:38
    Permalink

    Duitsers hebben 4C getest. Haalt altijd meer dan opgegeven vermogen. Zou zo maar kunnen dat vermogen op papier aan lage kant is i.v.m. homologatie. Verklaart de verschillen toerental waarbij vermogen wordt gehaald en verschil in koppel.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.