Alfa Romeo Giulia: nieuwe geruchten over het motorengamma
[UPDATE] Hier zie je hoe straks een Alfa Romeo Giulia, die je met enige regelmaat zult tegenkomen, oogt wanneer deze voor je rijdt. De foto’s tonen een half proefmodel die gebruikt is tijden het testen van de assemblage van productiemodellen. In Cassino is men intussen overigens bijna klaar met de productielijn van de Giulia en dan met name de Quadrifoglio, die vanaf begin november van de band zal rollen. Het topmodel werkt als een soort reclamezuil en bijt de spits af voor een heel compleet gamma dat vanaf medio 2016 in zowel Europa als de VS geleidelijk uitgerold zal worden. Inmiddels zijn de eerste testmodellen ook al in Amerika gesignaleerd. Onder dit bericht kun je overigens een interessante video zien over de toeleverancier voor de componenten in het interieur van de Giulia.
En met het op gang komen van de productie komen ook de eerste concrete aanwijzingen voor het complete motorengamma van de Alfa Romeo Giulia naar buiten. Het zijn weliswaar geruchten, maar niets wijst op fantasie. Mogelijk is de oorspronkelijke bron van dit geluid dichtbij de assemblagelijnen in Cassino, Pratola Serra en Termoli te vinden. De nieuwe 2.0 benzine 4 cilindermotor moet een klein wonder worden qua verbruik en uitstoot…en dat zonder sjoemelsoftware (!). Men spreek over een economische 2.0 T van 178 pk, een 250 pk en eentje meer voor de liefhebber met dik 326 pk, gekoppeld aan een 8-traps automaat en al dan niet vierwiel aangedreven.
De diesel is natuurlijk de belangrijkste als het om verkoopaantallen gaat. Daarom komt Alfa Romeo ook extra goed beslagen ten ijs. Onderin spreekt men over een 2.2 JTDm van 133 pk. Daarboven de 2.2 met 178 pk. Deze zal direct leverbaar zijn, in tegenstelling tot de eerder genoemde 133 pk. Het nieuwe blok zal zich overigens onderscheiden van de andere 2.2 diesels op bijvoorbeeld de Jeep Cherokee. Een 2.2 JTDm Twin Turbo van 207 pk vinden we bovenin, zolang de 3.0 V6 (met 335 pk) nog niet op de markt is. De komst van deze laatste hangt sterk van de vraag naar de Giulia af, maar de techniek is voor handen en wordt zelfs al getest.
In de zomer van 2016 zullen de eerste basisversies van de Giulia bij de dealers staan. De presentatie vindt al in maart plaats op de autosalon van Genève. De Quadrifoglio met 510 pk gaat al in het eerste kwartaal de verkoop in. Deze kost standaard 79.000 euro en als Launch Edition 90.000 euro.
Faurecia is het bedrijf wat bijvoorbeeld ook voor Audi, Jaguar, en Mercedes CLA CLS de dashboarden doen. Mocht er dus weer een tester bij zitten die weer gaat lopen zeuren weten wij dat hij echt klink klare onzin verkoopt. De nieuwe Giulia is top kwaliteit!!
Ciao
Squadra
Zomer 2016!
133pk uit een 2.2 liter motor? Dat zal toch niet? Dat is nog minder dan 10 jaar geleden toen het downsizen en schoner nog moest beginnen. Ik mag toch hopen dat net als de concurrentie een instapdiesel max 1.6 heeft, en minimaal 150pk?
Mooi, diesel of benzine met 180pk en een 8 traps automaat. Dat zijn fijne vooruitzichten.
Maar waar blijft de SW ??
Staar je niet blind op een sw want die gaat niet binnen 2 jaar komen helaas!! Eerst alle andere modellen en dan misschien de sw. Dit zijn de woorden van H. Wester.
@squadra: ?
133pk uit een 2.2 klinkt als een atmosferische motor en dan is het een ordinaire kostenbesparing: Er hoeft geen turbo en interkoeler meer in de motor. Een 1.6/150pk doe je als je een lager verbruik wilt en kennelijk heeft dat geen prioriteit. Jammer, want een 1.6 zou waarschijnlijk ook stukken minder wegen, wat het wegenbelastingstarief ten goede zou komen.
Er wordt ook getest met een snellere versie van de 2.0 TBI. Deze levert ongeveer 330 pk en doet de ring in 8 minuten. Waarschijnlijk als versie tussen de normale en de QV…
Een dashboard gemaakt van hennep. Dat belooft bij de grenscontrole…
On topic: waarschijnlijk is de 250pk versie de meest interessante. Wat betreft de diesel: ik heb liever een 2.2 van 133 pk dan een 1.6 van hetzelfde vermogen. Je kan al raden welke van de twee het hoogste koppel en uithoudingsvermogen heeft.
Helaas zijn sommige landen belastingtechnisch afhankelijk van een 133pk auto.
Wat gebeurt er dan met de mooie 1750 tbi ? Een Giulia 1750 klonk zo mooi…
Ik rij nu met heel veel genot een Lancia Nuovo Delta maar ik verheug me op de achterwielaangedreven Giulia en hoop dat het weer een echte rijdersauto is, vroeger 2 1600 Supertjes gehad en meerdere latere modellen van Alfa, kan niet wachten….