Alfa Romeo Giulia klaar om Duitse harten te veroveren
Op 17 september trek Alfa Romeo opnieuw het doek van de imponerende Giulia. Dit keer ook van de meer zakelijke variante van de nieuwe sedan en wel midden in het financiële hart van Duitsland, namelijk Frankfurt. Kan een ‘Premium Produkt aus dem Süden’ überhaupt de Duitsers overtuigen? Wel, de eerste signalen zijn zeer positief. De Duitse algemene opinie is niet vies van een charismatische Italiaanse inmenging in een kamp waar enkel München, Stuttgart en Igolstadt het voor het zeggen lijken te hebben. Bezoekers van de IAA krijgen straks een warm welkom met een levensgrote Milanese berlina boven de aanrijroute (foto). Alfa Romeo laat weer van zich horen en spreekt met zijn voorkomen een taal die ook de Duitsers goed in het gehoor zal liggen. De slogan is uiteraard in het Italiaans zoals ook de Duitsers dat gewoon in eigen taal zouden doen; “La meccanica delle emozioni”.
Overigens tonen ook de andere Italiaanse merken het nodige aan verse producten. Zo laat Lancia een totaal vernieuwde Ypsilon zien en neemt Fiat de nieuwe compacte sedan mee in definitieve outfit. Ferrari geeft de F12berlinetta extra jus door er een GTO variant van te maken. Maserati lijkt de belangrijke nieuwe SUV Levante echter te bewaren voor een debuut in Detroit begin volgend jaar.
“”Zo laat Lancia een totaal vernieuwde Ypsilon zien””
Nieuwe vorm van mistlampen, het dashboard een beetje anders, enkele nieuwe kleuren en een anders gekleurde gril….
Waaauw 🙁
Duitsers zijn altijd wel positief als je zegt dat je Alfa rijd maar zelf kopen ze er nooit eentje en die het wel doen zijn echt DI HARD Alfisiti. Voor meneer Harald Wester ligt er een belangrijke taak namelijk de Duitse Auto pers in de hand zien te houden. Deze zeer op eigen volk eerst ingestelde testers waar bij voorbaat van de test het vaak alvast staat welke Duitse auto het gaat winnen. Ook het beroemde en door mij gehaat punten systeem van Auto Motor und Sport waarbij het verschil tussen een Golf en een Giulietta op Design er weinig punten in vergelijk naar de Alfa gaan. En dan bij afwerking de VW Golf ineens veel meer punten krijgt. Kunstmatig je eigen product voor trekken. En het gros van de mensen neemt dit blind over! Dat de kwaliteit vandaag de dag van die VW zeker niet beter is als van de Alfa door hoor je niemand over. En het woord Mangel zou vandaag de dag beter bij VW passen als bij Alfa Romeo.
I rest my case
Ciao
Squadra
Op Monza dit weekend ook te bewonderen.
@koen
Ben wel bang dat je helemaal gelijk hebt.
Het gaat hier om de zakelijke markt. Voor het veroveren daarvan is meer nodig dan een een paar rake reclamespotjes. Veel zakelijke rijders in Nederland moeten uit een vast repetoire auto’s kiezen en het zal in Duitsland niet veel anders zijn. De leasebolwerken moeten stuk stuk gepenetreerd worden. Dat is de reden waarom men geen Alfa’s koopt.
@squadra: je hebt helemaal gelijk… Het spijtige is dat veel mensen hier de duitse autobladen kopen en de duitse zelfpropaganda voor waarheid aanneemt. En het eindigt niet bij de duitse bladen. Het in België best verkochte blad ‘de autogids’ is eigendom van D’Ieteren…
@Lusso: Autogids eigendom van D’Ieteren? Kan je dat staven met feitelijke gegevens? Zelf had ik al langer het vermoeden dat de VW-dominantie nog groter is dan vroeger. Tel gewoon de geteste wagens op…
Op instagram al de eerste foto beschikbaar. Er gebeurt eindelijk weer eens wat. Akelig stil op deze site tot nu toe. Hopelijk snel verandering daarin.
https://instagram.com/p/7pEYg5IVEM/