Alfa Romeo Giulia GTA in de maak?

giulia gta

Wat is extremer dan een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio? Het antwoord luidt, een lichtere Giulia Quadrifoglio. De door Autogespot vastgelegde Giulia Q die je hier ziet schijnt onlangs gespot te zijn en kan te maken hebben met een testfase van een exclusieve nog krachtigere versie van de Giulia Quadrifoglio. De iets grotere spoiler op de kofferklep zou hier op duiden. Mogelijk een variant met meer carbon fiber als huid en onderdelen daaronder, met als resultaat een pk of 40 meer (550). Hiermee moet Alfa Romeo haar eigen record op de Nürburgring met een seconde of 10 kunnen verslaan, waardoor Alfa Romeo in het universum van supersedans eenzaam aan de top zal komen te staan. Ver verwijderd van het eigen record van vorig jaar, dat op 7,33 seconden staat.

giulia GTAm

Wie weet werkt Alfa Romeo aan gelimiteerde versie van de vierdeurs bolide, maar veel meer nog hopen we dat dit alles ook een voorbereiding is voor het serieuzere werk op het circuit. Daarbij denk je als liefhebber uiteraard automatisch aan de Giulia GTAm van weleer (foto). De Giulia was volgens Alfa Romeo in de jaren ’60 al een ‘door de wind ontworpen auto’, die 100% gericht was op de beste prestaties gegoten in een gezinsauto voor alledag. Die handschoen lijkt nu meer dan ooit opnieuw door het Milanese merk te zijn opgenomen, en geeft ons Alfisti alvast een licht euforisch gevoel.

Deel dit artikel:

11 gedachten over “Alfa Romeo Giulia GTA in de maak?

  • 25 juni 2016 om 14:15
    Permalink

    BEEST van een auto, ik sprak Hilbert van H&S Corse en die had Michael Bartels gesproken ex DTM Alfa Romeo 155 en later Maserati MC12 en die vertelde dat als Alfa Romeo terug zou keren richting DTM de klasse giga aantal toeschouwers weer zou krijgen op TV maar ook op het circuit!

    Beantwoorden
  • 25 juni 2016 om 17:36
    Permalink

    Waarom niet een snelle 4 cilinder turbo GTA race versie met 330 of meer pk?
    Een 4 cilinder is lichter en met turbo krachtig genoeg. Ferrari V6 twinturbo is veels te dure en relatief zware techniek.

    Beantwoorden
  • 25 juni 2016 om 23:57
    Permalink

    Geweldig dat ze als ze hiermee op de proppen gaan komen. Hopelijk als voor bode om ook deel te nemen aan de DTM.

    Bij het euro ncap artikel wilde ik al reageren nu nog een stradale versie. Zonder al die extra poespas en toeters en bellen. Maar nu lees ik dit bericht.

    Ik verwacht dat deze GTA dan ook wel ontdaan word van al die overbodige elektronica. Misschien is er wel markt voor om een pakket uit te brengen die ook de gewone man versies ontdoet van alle extra’s om gewicht te reduceren.

    Bijv alle extras als lane departure en voetganger herken systemen er uit en ceramische remmen er voor in de plek. Ik heb liever extra bijterigere remmen dan die systemen. (Ik koop geen auto om voetgangers plat te rijden en voetgangers moeten ook gewoon opletten i.p.v. als zombies naar een mobiel starend in het verkeer fysiek aanwezig te zijn zonder enige eigen verantwoordelijkheid). Beetje omgekeerde wereld. Omdat we het fatsoen niet meer op kunnen brengen als voetganger en fietser onze eigen verantwoordelijkheid op ons te nemen hangen we auto’s vol met allerhande systemen. Als voetganger moet je een Alfa na staren niet er voorspringen. Maarja dat krijg je met al die regelgeving die de fietser en voetganger de hand boven het hoofd houd. Dat werkt anergie in de hand. Prima regelgeving voor kinderen t/m 12 jaar. Ouder dient op de hoogte te zijn van wet en regelgeving en de consequenties die dit met zich mee brengt.

    Beantwoorden
  • 27 juni 2016 om 17:59
    Permalink

    @AR159: En de koptelefoon af en GSM in de tas ipv in de hand…. Nu helpen 500 airbags overal ook niet echt bij de gewichtsbesparing. Een hardcore versie, dan maar zonder 5 sterren NCAP zou ook wel wat zijn…..

    Beantwoorden
  • 27 juni 2016 om 21:34
    Permalink

    Eens met GJ! Maak er een lichte auto van, alleen achterwielaandrijving en bespaar op luxe. Wel uitkijken met de plofzakken, voor zover ik weet gaat de EURO NCAP beoordeling van een model naar de minst presterende versie. Reden dat de vorige Panda indertijd slechts drie sterren had: in Polen was er ook een uitvoering zonder bijrijder airbag en dat kostte punten. Dus ook de GTA moet 5 sterren.

    Dubbel voordeel: door laag gewicht met minder vermogen al bloedsnel en zo blijft de prijs interessant. Maak desnoods 2 GTA’s, een zoals GJ voorstelt en een GTA + met vierwielaandrijving ed.

    Beantwoorden
  • 27 juni 2016 om 22:47
    Permalink

    @Marco Pas

    Inderdaad een hardcore versie die alle echte zaken standaard heeft en de poespas op de optie lijst voor hen die die extra kg’s willen. Dan maar geen 5 sterren voor een maximale knuffel score.

    Maar die stip keuze zou ook goed passen op een versie met de 2.0 met diverse vermogens. Zoals die GJ noemt. Maar voor de DTM moeten ze er dan niet een V8 in lepelen net als alle andere die daaraan mee doen? Of is dat geen verplichting en zouden ze de V6 met 550Pk mogen gebruiken. De 2.0 is meer geschikt voor het wtcc werk.

    Beantwoorden
  • 28 juni 2016 om 20:28
    Permalink

    De Versie die jullie graag willen gaat er niet komen voor de Giulia, maar ik denk dat de volgende Alfa Giulietta het heel goed kan hebben een 2.0 liter Turbo met RWD en 300plus PK dat zou ook een geweldige motor zijn voor de Alfa 4C QV en ook een nieuwe Alfa Spider.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 29 juni 2016 om 17:02
    Permalink

    AR 159,

    DTM gaat samen met het Japanse GT kampioenschap en er komen vanaf 2018 andere motoren namelijk 2.0 liter 4 cilinders met turbo en rond de 600 PK lijkt mij een mooie kans voor Alfa Romeo met een 6C Coupe!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 3 juli 2016 om 13:01
    Permalink

    Lees ik nou echt dat iemand schrijft 4 cilinders in een 6c 😂

    Beantwoorden
  • 8 juli 2016 om 11:57
    Permalink

    Niemand dat heeft niks te maken met de naam maar meer met de regels van de DTM er komt straks ook een Mercedes C klasse AMG Coupe met een 2.0 liter turbo en rond de 600PK. Dus als Alfa Romeo een coupe heeft die 6C zou gaan heten dan kunnen ze hem in de DTM inzetten met een 2 liter Turbo met rond de 600PK. DTM en het Japanse GT gaan samen en die gaan allemaal 4 cilinders gebruiken met Turbo techniek. Dat de straat versie dan geen viercilinder zou krijgen is dan niet erg!

    Begrijp je het

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.