Alfa Romeo Giulia en Stelvio update de markt op
Evolutie als kunstvorm.
Alfa Romeo presenteerde gisteren in Arese de jongste edities van de Giulia en Stelvio. Deze gelauwerde en nog altijd alom geprezen premium auto’s uit het D-segment gaan dankzij de degelijke vorm van evolutie nog prima een tijdje mee. Een geperfectioneerd product met de beste rijdynamiek in z’n segment is het resultaat. Bij Alfa Romeo noemen ze het zelfs een vorm van kunst en is er aan zelfvertrouwen dus geen gebrek. Vandaag en morgen houden de Italiaanse dealers openhuis in verband met de vernieuwde Giulia en Stelvio. De Nederlandse introductie zal over een maand of twee plaatsvinden.
In Nederland leveren ze liever nog 2022 versie in alle Europese landen staan deze auto’s al een maand bij de dealer kijk maar op AutoScout24 met foto’s en prijzen erbij alle Benzine uitvoering Q4 280 PK ook de super,
Goed voor de verkoop voor dit jaar in Nederland, worden er nog minder verkocht dan afgelopen jaar😂 in verband met de hoge BPM.
Nederland is in Europa totaal onbelangrijk onze markt is totaal kapot gemaakt. Wij worden vaak met de Benelux genoemd als totale verkopen
Ciao
Squadra
De Giulia 2023 kijkt scheel, geen mooi interieur, te duur .. verder niks bijzonders. Zelfs de hybride 2-liter uit de Maserati is niet meegenomen. Kleuren ook armoe (veel te weinig en saai). Al deze kritiek maakt deze Giulia wel bijzonder (zeldzaam).
Zo jammer deze reactie
Blijven prachtige wagens om te zien, je kan veel zeggen maar met elke Alfa Romeo MOET je even kijken. Nu nog een sportwagon op basis van de Giulia 😏, nieuwe Giulietta en Spider en de basis is weer gevormd voor dit legendarische merk! Oh en een Spider 🤤, hopen dat Jean-Philippe Imparato er ook zo over denkt 😊
Zou deze kleur nu ook een beetje eenvoudig en op alle uitvoeringsvarianten beschikbaar komen?
En de Italiaanse merken mogen weer achteraan aansluiten :
Peugeot 3008 en 5008, uitgerust met de nieuwe, 136 pk sterke 1,2 liter 48 volt PureTech benzinemotor. Beide modellen, waarvan de verkoop in juni start, kenmerken zich door een lager brandstofverbruik en CO2-uitstoot, met name dankzij de bijbehorende, unieke Punch Powertrain automatische transmissie met dubbele koppeling.
Bij de Hybrid 136 e-DCS6 uitvoering bevindt de accu zich onder de bestuurdersstoel. De nieuwe aandrijflijn zal later ook beschikbaar komen voor de 308 (juli), de 408 (oktober), de vernieuwde 208 (november) en de herziene 2008 (januari 2024). Voor de 208 komt in juli een minder krachtige 100 pk versie beschikbaar. Tegelijkertijd zullen andere merken van de Stellantis Groep profiteren van deze technologie. Het gaat daarbij om de Citroën modellen C5 Aircross (zomer 2023) en C4 / C4 X (begin 2024). Bij Opel kunnen de vernieuwde Corsa, de Mokka, de Astra en de Grandland rekenen op de 48 volt aandrijflijn. De Italiaanse merken van Stellantis gaan de technologie vanaf de tweede helft van 2024 gebruiken. Hiervoor zal in de Italiaanse Fiat fabriek in Mirafiori extra productie capaciteit worden gecreëerd. Daar zal ook een plug-in hybride uitvoering het levenslicht gaan zien. Die krijgt een nieuwe 1,6 liter 4 cilinder benzinemotor als basisunit. Deze krachtbron wordt momenteel door Opel ontwikkeld en voldoet uiteraard aan de Euro 7 norm. De (e-)EAT8 automaat van Aisin zal dan ook bij deze aandrijflijn het veld ruimen.
De link naar het artikel :
https://www.autointernationaal.nl/2023/02/nieuw-peugeot-3008-en-5008-hybrid-136-e-dcs6/
Kortom, de Italianen staan weer achteraan. Niet te geloven!..