Alfa Romeo Giulia en Stelvio 2020 starten in China
Iedereen dacht dat Alfa Romeo de vernieuwde Giulia en Stelvio als eerste in Los Angeles zou tonen, maar het China die deze eer krijgt. Het lijkt een bewust gekozen moment, waarbij het Milanese merk meer momentum probeert te creëren. De salon in Los Angeles is namelijk vanaf volgende week vrijdag en laat dat nou net ook de openingsdatum zijn voor de salon in Guangzhou. Daarom richt men de spotlights nu alvast op de geperfectioneerde versies van deze prachtige Alfa’s.
Niet het design of de onderhuidse techniek hadden een update nodig, maar de digitale techniek en enkele onderdelen in het interieur konden wat vernieuwing gebruiken. We zien een nieuwe 8.8 inch display, vernieuwd stuur, pookje en afwerking van de centrale tunnel. Ook opvallend is de terugkeer van de twee rondingen in het dashboard boven het klokkenwerk, dat een feest van herkenning moet zijn voor menig Alfist. De armsteun in het midden is ook nieuw en moet zorgen voor een comfortabeler gevoel.
Uiteraard geldt voor de Stelvio hetzelfde. Beide modellen zijn voortaan ook voorzien van level 2 techniek voor autonoom rijden. En er zijn meer nieuwe snufjes, zoals het openen en sluiten van de auto via Smartphone of de optie om de auto te lokaliseren in het geval van diefstal. De naam Veloce blijft ook in 2020, want de nieuwe Giulia die hier op Chinese bodem te zien is heeft deze typeaanduiding, terwijl de versie van de Stelvio de toevoeging Black Package draagt vanwege de vele details in het zwart (bij ons reeds bekend als B-Tech uitvoering). In China zijn de Giulia en Stelvio enkel te krijgen met 2.0 turbo van 200 of 280 pk (Veloce). Volgende week zien we in Los Angeles opnieuw een presentatie van deze updates. Hieronder zie je overigens ook een eerste plaatje van de Giulia MY2020 in prachtig flessengroen, oftewel Verde Visconti. Een prachtige kleur die in 2017 al debuteerde op de Stelvio.
Goeie investeringen in Alfa Romeo die tegemoet komen aan opmerkingen in de pers. Touch screen om apple car play beter te ondersteunen (een hogere resolutie voor de achteruitrijcamera?), een mooier pookje en knopjes op de middenconsole en inderdaad mooi die glooiingen om de klokken! Go Alfa! Nu nog graag een azzuro Gabbiano of andere lichtblauwe kleur toevoegen.
Ik hoop dat ze ook het plastic op de portieren etc hebben vervangen. Terecht een punt van kritiek voor een auto uit die prijsklasse.
FCA heeft veel geïnvesteerd in Alfa Romeo nu moeten ze nog zorgen voor kopers
Klokkenwinkel is van Stelvio.