Alfa Romeo bouwt aan Italiaans dealernetwerk
Terwijl het in ons land juist de bedoeling is om voorlopig alle merken even in 1 winkel te verkopen, begint Alfa Romeo dit jaar nog met de bouw van een nieuw zelfstandig netwerk op Italiaanse bodem. Dat lieten Alfredo Altavilla en de nieuwbakken Alfa-baas Fabrizio Curci weten in een interview met een Italiaanse krant. Het vormt de start van een nieuw tijdperk dat het merk in ere moet herstellen. De voorbereidingen via MiTo, Giulietta, 4C en 4C Spider, zijn reeds in gang gezet en moeten straks uiteraard het podium worden waarop de nieuwe D-segment sedan gepresenteerd zal worden. Vervolgens komen tot 2018 nog eens 8 nieuw producten in de showroom te staan.
Alfa Romeo zal samen met Jeep onder één dak komen te staan, precies zoals een paar jaar geleden het voornemen was met Lancia. Helaas heeft Lancia die positionering nu niet meer in het vooruitzicht. De directeuren spreken over een opzet waarbij Alfa Romeo en Jeep zorgvuldig gescheiden zullen worden gehouden met aparte ingangen voor de clientèle. Alfa Romeo werkt dus toe naar een zelfstandige presentatie zoals deze al jaren eigenlijk nauwelijks meer voorkwam of slechts ten dele. De heropening van het museum in Arese deze zomer vormt daarbij de kers op de taart, samen met de presentatie van de ‘Giulia’. Alfa Romeo viert dan tevens het 105-jarige bestaan. Ook ruim een eeuw geleden bestonden er overigens al Alfa-dealers (zie foto boven).