Alfa Romeo bevestigt wereldebuut Stelvio in Los Angeles
Alfa Romeo laat even doorschemeren dat het debuut van de Stelvio in Los Angeles zal plaatsvinden begin november. Heel even werd nog aan Parijs (oktober) gedacht, maar die eer krijgt Europa niet. Al was het vanwege het feit, dat wat wellicht de belangrijkste auto van Alfa Romeo in decennia zal zijn, vooral in de VS z’n extra inkomsten moet zien te halen. Overigens is het debuut in de showroom al in februari 2017 een feit. Precies wanneer de productie in Cassino op stoom begint te komen.
De naam Stelvio is alles behalve officieel. Het feit dat Marchionne de naam onder fabriekspersoneel zou hebben laten doorklinken, deed de hele wereld direct aannemen dat dit het is. Bij FCA blijven de lippen sindsdien echter overal stijf op elkaar. Stelvio is geen verkeerde keuze in onze ogen en dus hopen we dat de D-segment SUV op basis van de Giulia ook écht zo heet. In Italië rekent men op een vanaf-prijs van rond de 40.000 euro. Een Quadrifoglio variant zou tijdens een testfase zijn gespot (…zegt men). Andere versies dan de extreme met 2.9 V6 biturbo, zijn waarschijnlijk de 2.0 200 pk/ 280 pk de 2.2 diesel van 150 pk/180 pk en vervolgens ook met 210 pk.
Ik heb het reeds maanden
Ik het reeds maanden geleden aangekondigd. Geduld is een schone zaak, in dit geval ook letterlijk, en geduld wordt beloond.
Allemaal mooi, maar ik zal pas tevreden zijn als er ook een coupé en spider in het programma zitten zoals het altijd al het geval is geweest in Alfa’s geschiedenis. Ok, er is de 4C, maar dat is teveel een buitenbeentje om een opvolger te zijn van de GT’s, GTV’s en spiders uit het verleden. Een nieuwe Duetto zou ook in de VS enorme weerklank hebben.
@Lusso
Duetto zou ook kunnen moeten ze praten met Mazda om die Alfa op MX5 basis toch te bouwen maar dan in Italië.
Maar een GT en Spider op basis van de Giulia zie ik liever naast een uitgebreider C segment op het zelfde platform.
Maar ook de Mito moet een opvolger krijgen alleen wel op een beter manier als de Mito nu is neer gezet. Niet alleen een 3 deurs met iets te veel punto genen. Platform gelijk aan 500X maar dan verbeterd met andere wiel ophanging met dubbele wishbones FWD en AWD 3 en 5 deurs hatch back en SUV laatste kan dan naast 500x en Renegate geproduceerd worden.
En om van het roest en narigheid syndroom af te komen 7 of 8 jaar garantie geven tot 150.000km zo zijn de Koreanen ook van hun slechte imago afgekomen en dan niet meer van die rare hoge kortingen die ze soms geven. Men moet nog steeds vertrouwen krijgen in de Italiaanse merken wat er nog steeds (onterecht) niet is.