Alfa Romeo 8C Spider door Novitec

Alfa Romeo 8C Spider Novitec

We geven toe niet veel aan tuningnieuws te doen, maar deze Alfa Romeo 8C Spider door de Duitse tuner Novitec wilden we toch niet aan ons voorbij laten gaan. Novitec beweerd met deze 8C de snelste Alfa Romeo ooit voor op de openbare weg te hebben gebouwd. Door het gebruik van een compressor levert de 4.7L V8 maar liefst 600 pk en een maximaal koppel van 588Nm. Met deze specificaties sprint de 8C in 3,9 seconden naar de 100 km/h en haalt een topsnelheid van 305 km/h. Door het gebruik van een compressor wordt de link met de oer 8C’s des te groter. Deze hypercars uit de jaren ’30 gebruikten namelijk eveneens een 8- cilinder met compressor.

Optisch is er gelukkig weinig veranderd. Alleen is het onderstel nu in hoogste verstelbaar, en is er een extra luid uitlaatsysteem gemonteerd. Deze laatste werkt met een speciale klep waarbij de uitlaat volledig opengaat bij een bepaald toerental. Deze aanpassingen zijn zowel voor de Spider als Competizione mogelijk.

[nggallery id=591]

Deel dit artikel:

4 gedachten over “Alfa Romeo 8C Spider door Novitec

  • 4 mei 2011 om 12:12
    Permalink

    Rappe jongen, maar waarom ze toch steeds van die ordinaire velgen onder zo’n mooie wagen zetten? De standaard 20″ wielen zijn veel mooier vind ik. Ik begreep overigens dat AR de vering van de 8C Spider met opzet iets zachter had afgesteld om met de grotere torsie van de koets te kunnen omgaan. Ik vraag me af of je nu niet de auto uit trilt op een oneffen ondergrond. Overigens is de winst in kale cijfers op de eerste aanblik gering (0-100 in 3.9″ ipv 4.2″ v/max van 295 naar 305 kmh) terwijl het verschil in vermogen (pk’s en koppel) toch redelijk groot is. Ik denk niet dat veel gelukkige 8C bezitters hun auto hiervoor zullen laten verbouwen…

    Beantwoorden
  • 5 mei 2011 om 12:42
    Permalink

    De reden van die ordinaire velgen is dat alleen patjepejers zo’n auto (kunnen) kopen. 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.