Alfa Romeo 4C zal mondiaal de toon zetten voor het merk

Alfa Romeo is los! Volgens Harald Wester, CEO van Abarth, Alfa Romeo en Maserati, zal de 4C een belangrijke rol spelen in wat Alfa Romeo moet voorstellen op de mondiale markt. Vanaf 2012 zal dit snelle, lichte (850 kg!), compacte en vooral adembenemende model in productie gaan. De doelstelling zit op 15 tot 20 duizend stuks per jaar. Alfa Romeo wil samen met Abarth een heel aantal zaken het levenslicht schenken de komende jaren. De beide labels hebben hoge ambities op de markt van de lichtere sportwagen en de 4C vormt daarin een zeer belangrijk nieuw hoofdstuk. Deze sportiviteit moet merkbaar doorklinken in de andere producten van Alfa Romeo, zoals de Giulia die volgend jaar zal debuteren. Tegen 2014 verwacht Marchionne een verkoopaantal te hebben bereikt van 500.000 Alfa’s per jaar.

…En wat is dan na al die prietpraat van afgelopen jaar een buitengewoon triest gegeven dat er nog wel bij kan? Vanmorgen sprak een gefrustreerde oude Duitse man die altijd maar meer wil, vanuit Genève de woorden dat hij binnen een oogwenk de verkoopcijfers van Alfa Romeo kan verviervoudigen…. We hebben nieuws voor dhr. Piëch; Daar zitten we helemaal niet op te wachten!! Succes met Skoda en Seat, beide met de ‘S’ van Saai!

Deel dit artikel:

18 gedachten over “Alfa Romeo 4C zal mondiaal de toon zetten voor het merk

  • 1 maart 2011 om 12:04
    Permalink

    Fantastisch nieuws, schitterende wagen, net wat Alfa nodig had op dit moment !

    Bij zoveel moois verdwijnt het Duitse design van Audi / VW enz enz in het NIETS!!!

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 12:25
    Permalink

    Dat verviervoudigen doen ze zelf wel,daar hebben ze geen uberduitser voor nodig.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 12:37
    Permalink

    Incredibile !
    Woorden schieten tekort, wat een ‘bella’, en dan dat interieur !
    Forza Alfa !

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 13:06
    Permalink

    wat waaanzinnig lekker en goed is dit – zucht – wat hadden we dit hard nodig! Maar erg blij dat dit zo gelukt is. Nu maar hopen dat in het uiteindelijke productiemodel niet al te veel afwijkingen meer zullen ontstaan.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 13:49
    Permalink

    Dat ding moeten ze gewoon zo snel mogelijk gaan bouwen en verkopen, het ziet er GE-WEL-DIG uit, en met 235pk (men spreekt over 200+, nu doet hetzelfde blokje 235 in de giulietta QV, dus gaan we daar maar ff van uit) op de achterwielen zal het wel heeeeerlijk scheuren.

    Wel bizar eigenlijk, het ding weegt haast de helft (ok, ik overdrijf een beetje) van een brera, wat een ommezwaai!

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 14:45
    Permalink

    Gewoon een plaatstalen GT met 200 PK voor een reële prijs, en een carbon/alu met 235 of meer cavalli als GTA (doet gelijk recht aan de A uit GTA) voor een liefhebbers prijs.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 00:23
    Permalink

    Ik vind het maar een raar ding, pininfarina kan er wel een briljant en elegant ontwerp uitgooien (zie duettottante). Van mij mag dit concept zo snel mogelijk vergeten worden.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 07:50
    Permalink

    Volgens enkele hier zijn er veel gelijkwaardigheden met andere modelen (niet alfa), echter als je goed kijkt zie je juist veel stijlkenmerken van de Mito en ook de giulietta. Ik vindt het een auto met een zeer eigen karakter, of hij echt mooi is zal ik in het echt moeten beoordelen. Voor de Mito en de Giulietta werkt dit ook in hun voordeel.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 08:08
    Permalink

    @redbart:

    Helemaal mee eens. We moeten een beetje wennen denk ik. Het is een andere richting, niet ontzettend retro en misschien ook niet niet geheel volgens verwachting. En da’s misschien maar goed ook, want je kunt je niet blijven vastklampen aan wat vroeger zo mooi was. Het principe van deze constructie zorgt wellicht voor wat gelijkenissen her en der. Maar ik vind het bovenal een typische Italiaanse sportwagen met genoeg Alfa DNA. En we kunnen er denk ik niet omheen om de Duettottanta mooier te vinden, maar die heeft geen middenmotor, en dat is essentieel in dit geval. Vergeet ook niet dat de Duettottanta op een niet bestaand platform is gebouwd, wat de ontwerper volledige vrijheid geeft wat betreft verhoudingen. We weten allemaal wat dat met de Brera gedaan heeft….

    Beantwoorden
  • 3 maart 2011 om 10:50
    Permalink

    Is het echt officieel dat ze deze in massaproductie gaan nemen? Dat zou echt geweldig nieuws zijn. Heerlijk zo’n Lotus-achtig autootje.

    Beantwoorden
  • 3 maart 2011 om 15:47
    Permalink

    Dat laatste mag je niet zeggen , heeft er niets mee van doen.

    Beantwoorden
  • 4 maart 2011 om 10:07
    Permalink

    Nou , simpel , ik denk dat willen ze niet horen ( met een knipoog..) want niets van doen met Lotus is het bericht .
    Mooie auto toch he ?

    Beantwoorden
  • 9 maart 2011 om 10:22
    Permalink

    Nou het heeft net zoveel met Lotus te doen zoals ik in mijn reactie suggereer: het is een Lotus-ACHTIGE auto. Middenmotor, kleine omvang, lichtgewicht… dat noem ik Lotus-achtig, het concept zoals bedacht door Colin Chapman.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.