Alfa Romeo 4C vult tijd op met muziek van David Bowie
Van vroeger naar nu, Alfa Romeo presenteert de tintelende 4C als regelrechte ‘comeback kid’ en doet dat op de melodie van ‘The Next Day’ van de oude zanger David Bowie. Misschien zegt het ook iets over de klantenkring voor de 4C, met een gemiddelde leeftijd van tussen de 40 en 50 jaar. De onsterfelijke Bowie kwam gisteren even plots terug als Alfa Romeo vorige week, met zijn nieuwe en inmiddels dertigste album. De excentrieke cover is die van het oude album ‘Heroes’ uit 1977, maar dan met een wit vierkant erop en de nieuwe titel (afb. onder).
Alfa Romeo grijpt met de 4C eigenlijk op dezelfde wijze terug op het verleden; Een zeer sportieve mooie Alfa met pure karakteristieken die alleen bij dit merk horen. Zo onmiskenbaar ‘Bowie’ is ook The Next Day en daarom zul je de 4C nu ook tegenkomen op Spotify dankzij een samenwerking tussen de Britse artiest en het Milanese merk. Naast het album zelf is er ook een speciale playlist met andere nummers van Bowie. Alfa Romeo volgt dus ook met de 4c de marketing strategie van ‘Energy Machine’ door te mikken op de muziekwereld. Sinds 2008 is Alfa Romeo met de MiTo vaak terug te vinden op diverse popconcerten en dance events door heel Europa.
Het is nog wel even wachten op de 4C, want de eigenlijke productie begint dit voorjaar pas en de leveringen van de speciale ‘Launch Edition‘ komen niet eerder dan de tweede helft van dit jaar op gang. Feitelijk is de Amerikaanse introductie eind 2013 het werkelijke startsein. Maar laten we zeggen dat net als Alfa Romeo, ook David Bowie de tijd nam om terug te komen met iets goed…
[nggallery id=928]