Alfa Romeo 4C standaard met 296 pk
Uit alles blijkt dat de Alfa Romeo 4C op een haar na productierijp is. Daarom komen vanuit verschillende hoeken momenteel geruchten binnen over de exacte gegevens rond dit model. Zo beweert het Britse AutoCar dat het om een volwaardig kleiner broertje van de 8C zal gaan. Met andere woorden, het gaat om een gelimiteerd model met geweldige specificaties. Er zullen maximaal 2500 van op jaarbasis gebouwd worden en de productie blijft ongeveer 7,5 jaar op gang. Prijstechnisch spreekt men in het buitenland over een bedrag van rond de 55.000 euro.
De rijeigenschappen zullen fenomenaal zijn en een visitekaartje voor het nieuwe belangrijke 1742 cc 4-cilinder blok, dat in dit geval direct achter de twee voorstoelen zit. Het gaat om een aluminium blok met in dit geval minimaal 296 pk, dat gekoppeld is aan een nieuwe generatie TCT met droge dubbele koppeling. Waarschijnlijk zal dit wondertje dat in Pratola Serra gebouwd wordt (van oudsher een Alfa Romeo motorenfabriek), ook de eervolle titel 1750 meekrijgen. De basis van de auto is ook lichter dan verwacht, dankzij het gebruik van hoogwaardig aluminium en delen in carbon fiber. De auto weegt daardoor tussen de 900 en de 1000 kg en zal van 0-100 kunnen in een seconde of 5. De top ligt boven de 250 km per uur en het Nm koppel op 340. Er zou ook aan een topmodel gewerkt worden (foto boven?) waar weer andere cijfers voor zullen gelden. De ophanging van de auto heeft een nieuwe unieke lay-out ter bevordering van de rijeigenschappen.
De in Modena gebouwde Alfa Romeo 4C moet een signaal worden, dat het merk voortaan technisch weer het neusje van de zalm te bieden zal hebben. Precies zoals het ooit eens was. De achterwielaangedreven 4C wordt in maart in Genève gepresenteerd.
volgens inside informatie een compromisloze sportauto.een scheurijzer van de bovenste plank.Hij moet de nieuwe maatstaf worden van de kleine sportauto’s. 😆
Als dat ding in een showroom in regio Den Haag komt te staan dan is die dealer niet veilig voordat ik een proefrit heb gemaakt. Dit lijkt echt een serieuze auto te worden…
Per jaar 2500 stuks en dat 7,5 jaar lang is toch niet echt gelimiteerd, zou ik zo zeggen.
De opvolger van mijn GT? Of toch voor erbij?
55k kaal, kom je toch snel op 70k a 80k na het aanvinken van een paar optie en de NL staat die je nog even een poot uitdraait
Dat is voor mij persoonlijk een brug te ver, met een GT 3.2 en een Mito QV voor de deur is het niet een gebrek aan liefde voor het me 🙁 rk.
Ik denk dat deze auto nog best wel eens mee kan vallen wat betreft belastingen. Het hangt af in welk segment hij komt te vallen, maar het lijkt me in de reden liggen dat hij bij de sportwagens gerekend wordt (H-segment of zoiets).
Vergeleken met bijvoorbeeld 12-cilinder Lamborghini’s zal deze auto het toonbeeld van zuinigheid zijn en er wordt vergeleken met het gemiddelde binnen de klassen voor bepaling van het energielabel. Best kans dat dat goed uitpakt.