Alfa Romeo 4C klaar voor productie

4c ontwikkeling

Via het Italiaanse blad Quattroruote is naar buiten gebracht dat de productie van de Alfa Romeo 4C reeds voor een deel is begonnen. Het enigszins gelimiteerde model dat het begin moet inluiden van het nieuwe Alfa Romeo (en de terugkeer naar Amerika) zal zoals gezegd in september in Parijs gepresenteerd worden.Wij vroegen ons tot nu toe af waar deze auto geproduceerd zal worden: Volgens insiders zal de uiteindelijke samenstelling in de Maserati-fabriek in Modena plaatsvinden (waar ook de 8C werd samengesteld). Onderdelen van Carbon Fiber worden geproduceerd in de oorspronkelijk motorenfabriek van Alfa Romeo te Pratola Serra, waar ook de nieuwe generatie van de 1750 TBI van de band zal rollen. Deze productie zou reeds zijn gestart.

4c

Het ontwerpproces is onder leiding van Lorenzo Ramaciotti tot stand gekomen (foto). De 4C staat op een platform dat in samenwerking met Dallara uit Parma tot stand is gebracht. De nieuwe TBI motor zal worden gekoppeld aan een nieuwe versie van Alfa’s TCT. De 4C wordt niet leverbaar met handbak en zal minder dan 900 kg wegen. Het vermogen van dit model kan oplopen tot 300 pk (instapmodel 230 pk). Nul tot honderd zou in minder dan 4 seconden plaatsvinden. Het interieur van het productiemodel zal overigens danig verschillen van die van de concept. Volgens Sergio Marchionne beschikt Alfa Romeo in 2014 al over een volledig nieuw gamma en is de 4C een van de eerste vruchten van dit offensief, dat voor een groot deel in Amerika zal ontstaan.

alfa 4c

Deel dit artikel:

18 gedachten over “Alfa Romeo 4C klaar voor productie

  • 29 maart 2012 om 20:34
    Permalink

    JA!

    De 4C in productie, dat is goed nieuws!
    Maareuh gelimiteerde oplage?
    Da’s dan weer jammer

    Beantwoorden
  • 29 maart 2012 om 20:52
    Permalink

    Ja idd, gelimiteerde oplage??? Is dat nieuw? Dacht dat de 4C toch gewoon in serieproductie genomen zou worden?

    Beantwoorden
  • 29 maart 2012 om 21:09
    Permalink

    Ik denk dat de 4C voornamelijk op ‘bestelling’ wordt gebouwd. Niet op dezelfde manier als de 8C, maar meer als de 156/147 GTA destijds.

    Beantwoorden
  • 29 maart 2012 om 21:09
    Permalink

    Ja minimaal 1000 stuks heb ik begrepen en nagelang er vraag naar is. Dat het geen massaproduct is kun je ook opmaken uit het feit dat ie in Modena gebouwd zal worden. Maar het is niet jammer, want wie er echt één wil kan er gewoon 1 kopen. Bij meer vraag zullen ze er meer bouwen. Minstens tot 2015 zegt men.

    Beantwoorden
  • 29 maart 2012 om 21:52
    Permalink

    Op aanvraag dus…
    Nou dat wordt dus een wagentje met “gelimiteerde prijs”
    Nou ja deze gaat wel geproduceerd worden.

    nou de duettotantta nog, en de disco volante

    Beantwoorden
  • 29 maart 2012 om 23:12
    Permalink

    Er gaan sowieso geen honderduizenden van verkocht worden… dus enigszins gelimiteerd lijkt me niet verkeerd. Als meer nodig dan zal men heus wel bijschakelen. Hopelijk blijft de prijs concurrerend.

    Het is toch perfect nieuws dat het model in een zover gevorderd stadium is? Zou de levering nog in 2012 gaan plaatsvinden dan in tegenstelling tot eerdere berichten?

    Beantwoorden
  • 30 maart 2012 om 09:55
    Permalink

    Ja ik ben benieuwd! hoop dat ze niet te veel veranderen aan de concept, ook niet aan het interieur!

    Beantwoorden
  • 30 maart 2012 om 11:24
    Permalink

    @AR 159: Officiële Alfa Romeo Beertender! ‘Wat mannen willen’ ‘Ik drink nooit voordat ik ga rijden…’ :mrgreen:

    Beantwoorden
  • 30 maart 2012 om 11:25
    Permalink

    De verwijzing naar de foto voor Roberto Giolito is niet correct. Dat is Roberto toch echt niet (jammer, dit soort foutjes).

    Beantwoorden
  • 30 maart 2012 om 12:38
    Permalink

    Die rechter is in ieder geval Ramaciotti. De linker herken ik niet zo 1,2,3.
    Doet nogal VAG-achtig aan… 😆

    Beantwoorden
  • 30 maart 2012 om 13:35
    Permalink

    Foutje idd. Krijg je als je een zware baan hebt als eenzame redacteur. Je had het trouwens kunnen weten Henk want we hebben ooit nog een interview met Ramaciotti op deze site geplaatst aangaande de 4C. Dus sec genomen is het een tiepvaut. Als je dat al jammer vindt…. 😉 (die linker is een zwitserse interviewer) Qua lengte zouden Ramaciotti en Giolito broers kunnen zijn overigens: http://www.carbodydesign.com/archive/2008/03/12-car-design-of-the-year-awards-2007/Hull-Giolito-Ramaciotti-Livingstone.jpg

    Beantwoorden
  • 30 maart 2012 om 14:20
    Permalink

    Roberto Giolito is een echte sexy italian man.
    niet te vergelijken met die kalende muizen op de foto boven.

    Roberto heeft een leuke persoonlijke website.
    hier is de link: http://wn.com/Roberto_Giolito

    Beantwoorden
  • 30 maart 2012 om 16:13
    Permalink

    hm…sexy italian ben ik meer :mrgreen: hij is een rare wurm die naar mijn mening niet de beste visie heeft op mooi design. ik zie ‘m wel vertrekken als 500L en zo niet blijken aan te slaan.

    Beantwoorden
  • 30 maart 2012 om 17:24
    Permalink

    @Lancia4Ever

    Ja daar heeft het meer van weg 😉 . Zelf ben ik overigens bijna altijd “BOB” Ik heb er dan liever port in denk ik. Maar de NOS injectie lijkt me leuker. Maar 300pk en nog geen 900kg is dus minder dan 3kg/pk dat is niet slecht.

    De giulietta station zit daar al wat schot in het zou de verkopen goed doon nu de 159 zijn nek is omgedraaid en het nog tot laat 2014 gaat duren voor we die hier eens gaan zien.

    Beantwoorden
  • 3 april 2012 om 13:10
    Permalink

    en nu de prijs nog. Als die inderdaad op Boxster-nivo / 370Z zal liggen, dan zal het moeilijk worden voor Alfa.
    Hoe graag ik het zo ook gun natuurlijk!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.