Alfa Romeo 4C is nu online
Alfa Romeo wil de aandacht vasthouden en daarom plaatst het haar kersverse concept gewoon online alsof het eindproduct er al is. Voor het showroommodel moeten we nog een jaartje wachten, maar we verwachten dat het tot die tijd alles behalve stil zal blijven rond dit model. Opmerkelijk is hoe men blijft communiceren dat dit dé ideale sportieveling is voor op de weg….en het circuit. Zou Alfa Romeo met dit model ook een wedstrijdverband willen aangaan in een competitie? Omdat 1+1 vaak 2 is, halen we ook graag het feit aan dat Abarth een roadsterversie zal krijgen met dezelfde basis; Abarth staat er om bekend dat het regelmatig circuitdagen organiseert met eigen Trofeo competities. Maserati doet dat ook met de GranTurismo MC en dan mist natuurlijk alleen Alfa Romeo nog dat rijtje.
Het ligt er heel dik bovenop dat Alfa Romeo met dit model ‘back to the roots’ wil en dan met name de periode van de eerste decennia na de oorlog. Lichte aantrekkelijk Italiaanse sportwagens die uitblinken in rijdynamiek, techniek en styling. Overigens heet de nieuwe kleur van het model dat we in Genève zijn gaan bekijken ‘Rosso Lava’. De informant van Alfa Romeo wist ons in Zwitserland te vertellen dat het onzeker is of de matrode kleur ook de productiefase zal halen. Het schijnt namelijk nogal een prijzig tintje te zijn. Alfa Romeo presenteert dit lichtgewicht met 1750 motor als een samensmelting tussen de techniek uit de 8C Competizione en dat van alledaagse Alfa Romeo’s. De 4C gaat in minder dan 5 seconden naar de 100, heeft een top van boven de 250 km per uur en een nader te bepalen aantal pk’s van boven de 200. We verwachten zelf rond de 250 pk. De ‘Scavenging’ techniek van de 1750, wordt aangedragen als een ideale combinatie met de overige kenmerken van het voertuig. Het vermogen en hoeveelheid koppel zorgen voor excellente prestaties aldus Alfa Romeo, mede dankzij het feit dat het chassis bijna helemaal uit carbon fiber bestaat en de kooiconstructie uit aluminium. Dit alles zorgt voor een kilo/pk verhouding van minder dan 4 kg en een gewichtsverdeling van 40% op de vooras en 60% op de achteras.
[nggallery id=577]
Zag ’t gisteren op de Nederlandse site…droevig vertaald, dat weer wel.
Idd zeg…ik snap werkelijk geen zak van die vertaling. Wie hebben ze daar op gezet?
Google Translate?