Abarth spotje genomineerd voor beste Amerikaanse TV-commercial
Het spotje “Seduction” van Abarth, dat een jaar geleden de hele wereld verraste, is in Amerika genomineerd voor ‘Best TV Commercial’. Het spotje was een schot in de roos en werd door miljoenen mensen gezien tijdens de Super Bowl en op Youtube. Het onbekende Abarth werd daardoor in één klap bekend als het verleidelijke label met de schorpioen en de Fiat 500 was niet langer slechts een vrouwelijke auto, in de ogen van het Amerikaanse mannelijke publiek. Gisteren zagen we al een waardige opvolger van dit spotje met dezelfde mooie Catrinel Menghia in de hoofdrol, in verband met de introductie van de Abarth 500C in de VS.
Fiat sprak in dit spotje de treffende zin uit ‘je zult nooit het moment vergeten dat je er een voor het eerst zag’ en dat lijkt nog waar ook, gezien het effect van deze commerciële boodschap. Detroit Adcraft zal het eindoordeel organiseren, wat ook geldt voor heel aantal andere spotjes. Het Fiat 500 Abarth spotje bewijst dat je met weinig middelen iets krachtigs kunt neerzetten, want erg duur was de productie niet. Deze reclameboodschap werd vorig jaar gerealiseerd door het bureau Richards uit Dallas en is nu door verschillende reclamebureaus en recensenten in Amerika aanbevolen als beste spotje van 2012.
httpvh://youtu.be/cpi2IAec9Ho
De kleuren van de jurk matchen precies met die van de auto.
Daar is echt (Italiaans) over nagedacht.
Mooie reclame.