Abarth Punto Super Sport in Nederland vanaf 26.200 euro
De afgelopen december in Bologna gepresenteerde Abarth Punto Super Sport zal ook in Nederland verkrijgbaar worden en wel vanaf 26.200 euro. Geen gelimiteerd model dus, maar een volwaardig alternatief voor wie net iets anders wil dan een Esse Esse, voor min of meer dezelfde prijs. De 180 pk sterke Super Sport kenmerkt zich door het Campovolo Grey en een aanvallende matzwarte striping over de motorkap en het dak. Vanaf volgende maand is deze variant met prachtige zwarte 18 inch spaakvelgen bestelbaar.Qua interieur komt de auto vrijwel geheel overeen met de voorgaande edities van de Abarth Punto. Ook motorisch gaat het om dezelfde kenmerken (180 pk, 1.4 MultiAir met max. koppel van 270 Nm bij 2.500 t/min, 0-100 km/h in 7,6 seconden, topsnelheid 220 km/h).
ABARTH PUNTO SUPERSPORT TECHNISCHE SPECIFICATIES
MOTOR | 4 cilinders in lijn, 4 kleppen per cilinder, 1368 cm3 |
Max. vermogen: 180 pk (132 kW) at 5.750 t/min | |
Max. koppel: 270 Nm at 2.500 t/min in Sport-mode | |
Turbodrukvulling met turbocompressor Garrett 1446 turbo | |
TRANSMISSIE | Handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen; Abarth schakelaar |
WIELOPHANGING | Vóór: onafhankelijk geveerde wielen type McPherson; |
Achter: torsieas met specifieke afstelling en stabilisatorstang, sportieve, verlaagde vering | |
STUURINRICHTING | Elektrische Dualdrive stuurbekrachtiging met Sport mode setting |
REMMEN | Brembo remklauwen vóór M4X40; geventileerde remschijven vóór Ø 305 mm x 28 mm; geperforeerde remschijven achter Ø 264 mm x 11 mm |
TTC – Torque Transfer Control | |
WIELEN | Lichtmetalen velgen 7.5” x 18” met banden 215/40 R18 |
NIVEAU EMISSIES | Euro 5 CEE-F5 standaard |
CO2-EMISSIES | 142 g/km |
VERBRUIK | Gecombineerd: 6.1 l/100 km |
Buitenweg: 4.8 l/100 km | |
Stadsverkeer: 8,1 l/100 km | |
PRESTATIES | Topsnelheid: 220 km/h |
Acceleratie 0-100 km: 7,6 sec |
Het zou beter zijn om deze met de mooiere nieuwe snuit uit te brengen. Ik verontschuldig mij op voorhand 100% bij de eigenaars van de tweede serie punto’s, maar die facelift van de Punto was afschuwelijk. De laatste facelift is een verbetering en de Abarth-versie zou er ook van kunnen profiteren. Moest ik een Abarth punto willen, zou ik sowieso wachten op de nieuwere versie. Ik heb nooit begrepen welk ‘brein’ die vorige faclift heeft goedgekeurd.
Idd..die snor mag er nu wel af…. (beglië heeft immers al een regrering ;-P ) De Abarth GP is eigenlijk nog altijd de allermooiste.
iemand al de 695 tributo lancia gezien,mijn god!!! 😆
das een shop
toch kreeg ik er vlinders van in mijn buik… 😉