Abarth Pulse eindelijk van start in Brazilië
Spagaat.
Weet je nog toen eind deze zomer in Brazilië iedereen al kennismaakte met de Abarth-versie van de succesvolle Pulse. Dat had te maken met de rol van de Abarth Pulse als safety car bij de F4 (Brazilian Championship). Intussen moest het grote publiek na deze opwarmer nog een paar maanden geduld hebben. De Pulse is inmiddels een fenomeen op de Braziliaanse markt. De kleine Cross-over van FIAT is nog amper een jaar oud en is al meer dan 65.000 keer afgeleverd. De toevoeging van de Abarth is een logische uitbreiding van het gamma, aangezien het klantenbestand voornamelijk bestaat uit jonge Braziliaanse middenstanders. Wegens de grote vraag heeft FIAT in Brazilië zelfs inmiddels een prijsverhoging voor de Pulse doorgevoerd. Abarth is met extra sterke Pulse nu ook in één klap terug als sportmerk op de Braziliaanse markt.
Echte Abarth.
De Abarth Pulse heeft de 1.3 T270 (Firefly) onder kap van 185 pk en 270 Nm. Goed voor een top van 215 km/u en een sprint van 0 naar 100 in 7,6 seconden. Het koppel wordt op de voorwielen overgebracht middels een 6-traps automaat. Met flippers aan het stuur te bedienen. Erg leuk is de sportstand (naast Normal en Manual) die via het stuur met een rode knop is in te stellen, waarop de veelzeggende term ‘Poison’ prijkt. Erg toepasselijk voor een schorpioen! De Abarth Pulse staat op 17″ velgen met 215/50 sloffen eromheen. Verder is het stuurgevoel directer dan op de normale Pulse en zitten er dikkere remmen op. Spoilers en skirts maken de Abarth Pulse herkenbaar, inclusief de dubbele einddempers. In het interieur zit een 10,1 inch scherm en achter het stuurwiel ziet de bestuurder een 7 inch digitaal instrumentarium met Abarth graphics. De auto heeft qua snufjes verder een draadloos oplaadstation voor de telefoon, een elektronische handrem en het meest complete ADAS pakket. Verder zijn er verschillende unieke configureerbare details voor in het interieur. Kortom de Pulse met schorpioen biedt de luxe en exclusiviteit, die past bij een product van Abarth. De tinten zijn klassieke Abarth lakken in eerste instantie, te weten Banchisa White, Strato Grey, Red en Volcano Black te contrasteren met details in rood, grijs of zwart.
Waarom geen Pulse en firefly motoren ipv Modellen op basis van Peugeot purepech platform ?
Hele goeie vraag Xavier.. Schaalvoordeel is toch schaalvoordeel. Laat Tychy het in ieder geval met Firefly motoren doen (tot alles elektrisch wordt) die in Bieslko Biala gemaakt worden?
Ik ben het helemaal met jullie beiden eens 👍
Gaarne naar Europa halen.