Abarth op basis van 4C komt in twee open varianten
Goedkoper dan de Alfa 4C maar eveneens geen massaproduct. De bevestiging van de lanceerdatum was er al maar er zijn wat details bijgekomen; Volgens de laatste geruchten, arriveert het model ongeveer een jaar na de lichte Alfa. Ook heeft de open schorpioen met middenmotor straks dezelfde functie als de Alfa, namelijk het merklabel over de hele wereld bekend(er) maken. Een echte ‘Halo car’ dus dat ook in Amerika verkrijgbaar zal zijn, waardoor men ook daar straks niet meer om sportieve Italiaanse auto’s uit een lagere prijscategorie heen kan.
Abarth en Alfa Romeo werken nauw samen in dat opzicht en het schijnt dat Maserati op termijn ook hierin zal participeren (2014-2015?). Zelf vermoeden we dat wat de drietand betreft het om 6 cilinder motoren zal gaan en een langer platform met voorin in lengte geplaatste motoren. Maserati zal dan samenwerken met Alfa Romeo, dat op deze verlengde basis de 6C zal bouwen als tegenhanger van auto’s als de BMW Z4 en Porsche Cayman. De verhoudingen tussen de Alfa en de ‘Maser’ zijn dan vergelijkbaar met het verschil tussen een GranTurismo en een 8C Competizione.
De sportwagen van Abarth zal alleen als open auto verkrijgbaar zijn, zij het dat Abarth waarschijnlijk twee varianten gaat bouwen, een Targa model en een Barchetta met stoffen kap en roll bar voor de echte carbrio-rijder. De Abarth zal ongeveer 35 duizend euro kosten in thuisland Italië.
Cayman heeft ook een middenmotor, eerder concurrent met 4C zal veel van prijs afhangen
De nieuwe Cayman komt ook in 2012. Ik vermoed dat die wel iets hoger gepositioneerd wordt dan de Alfa en de Abarth.
Die Punto neus kan helemaal niet! 😈
Jammer …ik had Abarth wel een echte serieuze sportwagen gegund.
Het is te duidelijk dat deze niet mag concurreren met de Alfa 4c en daarmee doen ze eigenlijk Abarth te kort.
Ik heb de indruk dat dit een goedkoop underpowerd autootje gaat worden, hoop dat ze deze fout niet gaan maken.
Gemiste kans zelfs, hoop maar dat deze niet links en rechts ingehaald gaat worden door zo’n beetje elke sport coupe en cabrio die momenteel in Frankrijk en Azië in de planning staan.
Maar verder ook.. hoe meer sportwagens hoe liever, dus kom maar op met die Abarth.
Enne als er dan toch iets gefotoshopperd moet worden dan a.u.b. geen EVO neus graag 😯
@Saya: ik denk niet dat dit een traag auto’tje gaat worden hoor. Technisch zou hij gelijk zijn aan de 4C. Maar stel dat ze besluiten om de 1.4 van 170 pk te gebruiken voor de Abarth, dan zitten we nog altijd met een auto van 200pk per ton (omdat die maar 850kilo weegt). Ter vergelijking: een Porsche Boxster zit maar op 191pk per ton…
Dat vind ik goed om te horen Lusso.
Ik zou inderdaad graag zien dat de Abarth de Boxter/Cayman combo kan beconcurreren.
Dat zijn… wat je ook van Porsche vind… DE sportwagens die qua weggedrag momenteel zo’n beetje het allerbeste zijn wat voor dat geld te koop is.
Op de Lotussen na dan 😀