Abarth 600 EV lijkt helemaal klaar voor debuut

Bonjour Abarth 600!

Een oplettende Franse gebruiker van het openbaar vervoer maakte onlangs snel een geslaagd kiekje met z’n telefoon van deze gifgroene 240 pk sterke Abarth 600 op kenteken. Deze knappe elektrische schorpioen staat officieel op rol voor een presentatie dit najaar en een debuut begin volgend jaar. Waarom is ie al te zien in Frankrijk? Dat kan alles met een presentatie aan dealers te maken hebben of het feit dat het aangepaste Perfo-eCMP platform (met mechanisch sperdifferentieel) voor de Abarth niet op Balocco (zoals in het geval van de Junior 280 Veloce) maar op Franse bodem is ontwikkeld. Dat de auto op kenteken staat doet ons echter vermoeden dat het om het eerste gaat. Bovendien is ie eerder deze zomer ook al in Italië gesignaleerd (foto onderaan). Na het paars zien we de debuut-versie Scorpionissima (1.949 exemplaren) nu ook in de bekende limekleur die uitermate goed staat in combinatie met de donkere front lip, skirts en diffuser. Al met al een auto om naar uit te kijken, al zullen Abarthisti ook maar al te graag uitzien naar een sterke hybride met turbo. Abarth blijft echter voorlopig op het volledig elektrische pad, wat helaas ook terug te zien is in de record laagte van de verkoopcijfers.

Deel dit artikel:

11 gedachten over “Abarth 600 EV lijkt helemaal klaar voor debuut

  • 19 september 2024 om 21:34
    Permalink

    En maar vasthouden aan alleen maar elektrische auto’s.
    Dat gaat niet werken!!

    Beantwoorden
    • 21 september 2024 om 17:26
      Permalink

      EV is niet perse een keuze, maar gewoon opgelegd. Door Brussel. Alleen EV werkt ook niet…maar daar komen de politici, zelden gedreven door kennis, over 10 jaar achter….

      Beantwoorden
  • 20 september 2024 om 09:23
    Permalink

    Hij ziet er dik uit, ben benieuwd of hier markt voor is. Dat de auto als eerste op Franse platen wordt gespot zegt veel over waar er met de scepter wordt gezwaaid…

    Beantwoorden
  • 20 september 2024 om 13:13
    Permalink

    Tja de e500 Abart zal denk ik geen verkoop kanon worden. Een Abart koop je voor de beleving en de emoties die het los maakt. Dat doet de benzine versie. Voor het zelfde geld als de Abart bring je een Tesla 3/Y veel meer power range laad prestaties en ruimte voor je geld. Maarja die zijn dan wel saai van binnen en buiten en niet moeders mooiste. Een hele snelle gemotoriseerde tablet op wielen. De meeste Abart rijders zullen hun benzine versie koesteren en aanhouden tot ze uit elkaar vallen van ellende. Persoonlijk vind ik de gewone e500 al veel te duur voor wat je krijgt. Nep leer is alleen te krijgen op de duurste versie en 38mile is best veel voor een kleine wagen als je gaat dat de Giulia bij introduceren rond de 40 was en voor 2mile had je er echt leer in.

    Beantwoorden
  • 20 september 2024 om 13:22
    Permalink

    Nu krijg je met de 600e natuurlijk voor als het mee zit niet al te veel extra wel echt een veel ruimere auto als de 500e maar de 500 blijft een mooiere wagen. Maar is gewoon aan de dure kant aan het begin was instappen een stuk goedkoper. Ook met de grotere batterij. Ik had hem overwogen te leasen maar was net te krap. En voor minder had ik de e208 GT en die was direct beschikbaar en de demo auto nog 8% alle lease voordelen de laatste 5jaar op rij gezet en daarmee de 13 jaar oude Giulietta ingeruild tegen een 2019 Giulia voor privé gebruik als 2de en vakantie auto.

    Beantwoorden
  • 22 september 2024 om 07:13
    Permalink

    De 600-serie wordt een flop of is het al. De Abarth-versie er dus achteraan. Geen hond denkt aan de 600. Jan Modaal kent em niet en dan zie je em niet, deze modale Fiat.
    Ik heb er tot nu 1 gezien in het echt. In de showroom.

    Beantwoorden
  • 22 september 2024 om 10:59
    Permalink

    In Frankrijk zie je de 600 wat vaker rijden. Moeilijk te verklaren waarom de verkoop tegenvalt. In vergelijking met EX30 in AutoWeek was de 600 op veel punten beter maar de verkoopcijfers van die zijn veel beter. Dus het ligt niet aan EV en niet aan politici. Nu ook als minihybride maar ook dat helpt tot nu toe weinig, mogelijk ook doordat traditionele Fiat-klanten huiverig zijn voor de Franse motor. De prijsstelling is van ieder Stellantis product aan de stevige kant, gelukkig lijkt de serie Panda -ëC3 en wat meer komt op basis van het nieuwe Smart platform wel scherp geprijsd.
    Ik vind het vooral jammer dat alle nieuwe Italiaanse modellen SUV of cross-over zijn, en niks in de maat 208-308. Juist bij Italiaanse auto’s wringt sportief met hoog. Een nieuwe Punto, Mito of Giulietta staat niet op het programma en de nieuwe Tipo wordt ook SUV-achtig.

    Beantwoorden
    • 24 september 2024 om 15:21
      Permalink

      Goed punt van de EX30: waarom is die wel een succes? Het lijkt idd met Marketing te maken. Ook is de EX30 een afgeleide van meer premium en grotere auto’s. Je rijdt een Volvo. En de EX30 komt ook iets verder, zit iets hoger. Aan deze voordelen voldoet eigenlijk ook de Alfa Junior. Maar hoe ook: Stellantis moet beter weten dan wij hoe succesvol te zijn. Hun marketeers hebben ervoor doorgeleerd. Dus wanneer gaan ze “leveren”?

      Beantwoorden
  • 22 september 2024 om 21:32
    Permalink

    Als er bijna geen dealers zijn en FCA heeft geen voorraad zie je hem weinig net als bij de 500x. FCA Nederland blijft een aparte wijze van strategie houden.

    Beantwoorden
  • 24 september 2024 om 17:17
    Permalink

    EX30 is een tijdelijk succes …..in NL dankzij Volvo’s positie op deze zakelijke markt. Is dus geen marketing kwestie.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.