Alfa Romeo GT Special Edition

Alfa Romeo zal toch nog één laatste internationale versie van de GT uitbrengen. We meldden namelijk al eerder dat deze in 2003 gepresenteerde coupé binnenkort uit de productie zal gaan. Aanvankelijk zou alleen Japan een speciale editie krijgen, maar er is toch gekozen om in alle markten een finale editie te lanceren. Deze Special Edition komt overigens zowel ter gelegenheid van het 100-jarige bestaan van het merk als als afscheid van dit model.

Voor deze speciale versie wordt tevens de legendarische Busso V6 uit de kast gehaald. Deze motor was altijd al de meest passende voor deze dynamisch ogende coupé. Hij kan in het zwart, rood, wit of blauw worden besteld en staat standaard op 18″ spaakwielen. Wat betreft de uitrusting zijn bijna alle opties standaard aangekruist. Het instrumentarium wijkt door de zwarte achtergrond en witte verlichting iets van de normale GT. Ook het leder krijgt voor de model een kwaliteitsupgrade.

Er worden een aantal Special Editions per land toegekend. Je kunt op het plaatje op de flanken zien met welk productienummer je te maken hebt. De prijs en de verkooppunten zijn nog niet bekend.

[nggallery id=424]

Deel dit artikel:

17 gedachten over “Alfa Romeo GT Special Edition

  • 30 augustus 2010 om 22:28
    Permalink

    Schitterende auto!!! Hadden ze daar ook maar de 1750 TBI in gepropt, had het beesie nog wel een paar jaar mee gekund……….helaas

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2010 om 22:53
    Permalink

    Ik zie een voor mij nog onbekende achterklep!!?? Iemand dit al vaker gezien? normaal zit er standaard een klein spoilertje maar deze is groter…

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2010 om 22:57
    Permalink

    Denk dat die V6, wil die nog een redelijk milieu label krijgen flink afgeknepen zal zijn,. Maar… het wel een buitenkansje! Denk namelijk niet dat ze weer snel met een V6 zullen komen. Downsizing is het motto voor de komende jaren. Helaas….

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2010 om 23:05
    Permalink

    Naar hoor, de V6 heeft volgens de brochure gewoon het oorspronkelijke vermogen.

    Wie maakt zich nou druk over het milieulabel bij zo’n in zeer beperkte oplage gebouwde serie…..

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2010 om 23:06
    Permalink

    Naar hoor -> Nee hoor.

    ( Helemaal niet naar! 😉 )

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2010 om 23:29
    Permalink

    Die koffer spoiler is een Zender.
    Deze + een hele bumper kit was van fabriek af reeds leverbaar op alle GT’s.

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2010 om 06:39
    Permalink

    De mooiste coupe op dit moment te koop in dit segment. Triest dat ie er uit gaat, zoals Rene al schreef, erg jammer dat de 1750 motor niet meer leverbaar werd in deze beauty.

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2010 om 06:45
    Permalink

    Wat een mooie auto. Als ik het geld kon missen rende ik direct naar de dealer.

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2010 om 07:50
    Permalink

    En nog met de ECHTE alfa V6…. alleen al voor die motor zou ik hem kopen.

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2010 om 11:52
    Permalink

    Huh? Ze maken de Busso nog?
    Ik dacht dat die al een paar jaar niet meer in productie was. Of hebben die Italianen er nog wat in het magazijn gevonden?

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2010 om 12:21
    Permalink

    Fijn, hebben we net vorige week – na een eerder bericht op deze site – een van de laatste Brera’s besteld ter vervanging van de GT (die we er trouwens bij moeten houden voor de ruimte), komt Alfa alsnog met nieuwe V6 GT’s. Lekkere planning en communicatie weer.

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2010 om 15:43
    Permalink

    Dit wordt overigens een duur ding; met een uitstoot van 295 g/km komt alleen al de CO2-heffing op bijna 21.000 euro! Misschien was die Brera 1750 toch nog niet zo’n gekke keuze;-)

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2010 om 18:11
    Permalink

    @Duetto: De Brera is een prachtige auto met een unieke stijl. Met de aankoop van deze auto geef je wat mij betreft aan dat je een echte liefhebber bent.

    De GT special edition kom je misschien later nog eens tegen als klassieker. Altans dat hoop ik dan zelf want nu niet voldoende middelen maar als ik hem over een paar jaar tegen kom dan sla ik mijn slag.

    Beantwoorden
  • 3 september 2010 om 20:32
    Permalink

    Volgens de importeur niet in Nederland leverbaar, ivm euro 5 norm moet de auto voor september geproduceerd zijn anders geen kenteken :(. Nu maar zoeken waar ze deze wel hebben.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.