Levering Alfa Romeo Giulia en Stelvio op benzine stopt dit voorjaar

Tot eind mei.

Wie nu nog een nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio op benzine wil moet snel zijn. Hoewel de opvolgers nog geen realiteit zijn, stopt Alfa Romeo alvast met de benzine-uitvoeringen van de huidige generatie. De legendarische en waardevaste Giulia en Stelvio Quadrifoglio gaan respectievelijk eind deze maand en eind april stoppen en de meer zakelijke Sprint en Veloce de maand erop. Hetzelfde geldt voor de nog maar net geïntroduceerde luxe Intensa uitvoering van de D-segment sportsedan en SUV. Een ware ‘collectors item’ dus. De productie van de genoemde modellen heeft terwijl we dit schrijven reeds plaatsgevonden. De zakelijke 2.2 160 en 210 pk diesels blijven nog even in productie. We nemen onze spreekwoordelijke hoed af voor deze prachtige en krachtige Alfa’s, die we nog tot ver in de toekomst gaan tegenkomen op de weg en op festivals voor liefhebbers.

Deel dit artikel:

7 gedachten over “Levering Alfa Romeo Giulia en Stelvio op benzine stopt dit voorjaar

  • 25 maart 2025 om 13:41
    Permalink

    waarom produceren ze niet gewoon door tot vlak voordat het nieuwe model er is? Een jaar lang wss geen auto te leveren in dit segment door Alfa, en 2 jaar wss geen variant met benzine motor….

    Beantwoorden
    • 26 maart 2025 om 08:47
      Permalink

      Een bepaald model stoppen met produceren : heeft dat ook niet te maken met het ombouwen van de fabriek ? Andere productielijn, training personeel, pre-productie / testen van het nieuwe model op de lijn, enzovoort.
      Maar het resultaat is inderdaad dat er een tijd “niets” wordt aangeboden in een bepaald segment.
      Eigenlijk is dat typisch voor FCA in de voorbije tientallen jaren…. Uitgezonderd de Lancia Ypsilon ?
      Hoe doen andere fabrikanten dat ? Productie op verschillende “lijnen” en pas op het laatste het uitgaande model stoppen ? Dan is het nieuwe model direct al in productie en van dan af bestelbaar.

      Beantwoorden
  • 25 maart 2025 om 21:19
    Permalink

    Eerst de 159 en nu de Giulia, wij houden niet van klanten is het motto van Stellantis, lekker de klanten laten over stappen naar andere merken.

    Beantwoorden
    • 26 maart 2025 om 08:01
      Permalink

      Maakt vast niet veel uit met een vanaf prijs nu van 70K hebben ze dit jaar al iets van 2 Giulia’s verkocht. Zeer onder gewaardeerde auto als het gaat om verkoop cijfers. En wat we er voor terug krijgen zal ook wel niet heel best verkopen ben ik bang. Geen sedan geen de geen coupe. Wel suv en een crossover achtig iets ipv de Giulia. Prijs kaart zal ook wel pittig zijn. En ook geen Giulietta maw auto’s voor het niet Alfa rijdende publiek. Niet alfa rijders krijg je er niet of nauwelijks mee aangetrokken en de altist jaag je weg. Alleen een enkeling die bij gebrek aan beter er 1 besteld. De Junior verkoopt ook beroerd. ( uitzondering Italië misschien)

      A: het is een SUV en geen hatchback
      B: hij 10K duurder dan stal genoten voor vanaf 39k moet je nog steed extra betalen voor een warmtepomp die er standaard in moet zitten om hem zuiniger te maken.

      Ik weet niet wat ze willen maar Alfa moet kennelijk net zo exclusief worden als Maserati en Ferrari met 10K sales per jaar ofzo?🤷🏼‍♂️

      Ik denk dr ik onze Giulia maar hou tot hij het museum in mag.

      Beantwoorden
      • 26 maart 2025 om 22:41
        Permalink

        Klopt in Nederland ja, maar in heel veel andere landen hebben ze geen CO2 gedreven bpm en zijn ze dus betaalbaarder gebleven en zullen ze dus beter verkopen. Die kunnen we dan nog over een paar jaar weer invoeren.

  • 25 maart 2025 om 23:18
    Permalink

    En dan beginnen en eindigen met diesels. Tijdens de start was het ook diesels in overmaat. Kom op Alfa bouw nog flink wat Intensa’s full option met benzine motor. Wat een vreemd beleid.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.