Alfa Romeo Junior verkoopt goed en Q4 is nu ook beschikbaar
Bewezen aantrekkelijk.
De Alfa Romeo Junior laat zien dat het van groot strategisch belang is voor het Milanese merk. De verkoop trekt flink aan in Europa. Alfa Romeo noteerde al meer dan 22.000 orders voor de goed sturende compacte B-UV en kon daardoor als merk 20% meer auto’s aan de man brengen gedurende de eerste maand van 2025 ten opzichte van vorig jaar. Het gamma van deze fijne en stoere auto is inmiddels flink uitgebreid. Zo komt ie als stijlvolle INTENSA en is de vierwielaangedreven Ibrida Q4 vanaf nu leverbaar. Deze laatste wordt nu middels een nieuwe publicitaire campagne warm aanbevolen. Winterse plaatjes vormen natuurlijk het ideale decor voor deze koersvaste Q4. De Junior is vooral op de Italiaanse thuismarkt, in Frankrijk en in Spanje een rijzende ster in het kleine segment van luxere UV’s.
Heel fijn dat de Junior goed wordt verkocht. Mooi interieur, prima rijeigenschappen, praktisch. Jammer dat de neus niet wat eleganter is. Bijzonder dat veel EVs een scherpe neus hebben maar de nieuwe Stellantis modellen een beetje vierkante neus.
Afgelopen jaar de junior al mogen bekijken van binnen en buiten: het plaatje doet geen recht. Het is een mooie stoere auto daardoor. En het hoeft er ook niet allemaal hetzelfde uit te zien. Als al die andere elektrische.vehikels.