Alfa Romeo Stelvio 2025 met Scudetto-vormige achterlicht LED en ook als hybride V6?

Alfa Romeo Stelvio design uitgelekt?

Het lijkt erop dat de geruchten over het design van de nieuwe Alfa Romeo Stelvio enigszins kloppen. Design chef Alessandro Mesonero Romanos had het zelf al over de ‘coda tronca’. Je zou dan in gedachten de achterzijde van de Junior een beetje uit kunnen rekken. Alfa Romeo teast ons nu met iets waar al op het internet druk over werd gespeculeerd de afgelopen weken. Het gaat nog steeds over de achterzijde van de Stelvio 2025. De recht aflopende en enigszins taps toelopende achterzijde met nogal schuine achterruit wordt bekroont met een LED-indeling in de hartvorm van Alfa’s scudetto’s die doorgaans de voorzijde sieren. Oftewel het gezicht van Alfa Romeo. Hieronder zie je een render die dus naar aanleiding van geruchten al een tijdje geleden door Alessandro Masera gemaakt is. Op AutoEdizione tonen we renders het liefst alleen als ze een gerucht ondersteunen dat waarschijnlijk werkelijkheid wordt, zoals nu. De Stelvio zou verder een nogal agressief front hebben en enigszins een gerekte en schuin aflopende (coupé-achtige) lijn hebben. Ietwat zoals we de Ferrari Purosangue kennen.

V6 uit Amerika?

In Mexico produceert Stellantis al een tijdje de V6 Hurricane (voor Jeep en Dodge/Ram), oftewel de GME-T6. In Europa zou aanvankelijk voor volledige elektrificatie van de merken worden gekozen, zo ook Alfa Romeo, maar inmiddels is bevestigd dat er ook Hybride varianten van de volgende generatie Stelvio en Giulia (plus nog een derde model mogelijk de GTV) in Cassino geproduceerd gaan worden. Quattroruote meldt dat waarschijnlijk ook de 3.0 V6 gebruikt gaat worden voor de nieuwe D-segment Alfa’s. Deze V6 met dubbele turbo is geschikt voor massaproductie (in tegenstelling tot Alfa’s huidige 2.9 V6) en kan ook eventueel z’n weg vinden naar een groter model in het E-segment. Deze laatste schijnt bijna groenlicht te hebben. Uiteraard komt de Stelvio ook als zeer krachtige elektrische variant op de markt, een zogenaamde Extended Range Electric Vehicle (EREV) met een vermogen van ruim 1000 pk en een autonomie van 800 km.

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Alfa Romeo Stelvio 2025 met Scudetto-vormige achterlicht LED en ook als hybride V6?

  • 23 december 2024 om 15:48
    Permalink

    Wat zien die nieuwe auto’s er toch verschrikkelijk uit, worden de auto’s tegenwoordig ontworpen door iemand die een pak yoghurt moest ontwerpen, echt een onderscheid product als het dit gaat worden, ook een stijl icoon, ik sla over en blijf lekker met mijn auto uit 2022 rijden en dit keer misschien wel is heel lang, maar met deze bagger gaat Alfa het niet reden.

    Beantwoorden
  • 23 december 2024 om 20:09
    Permalink

    Klinkt best goed, tenminste: toch een V6, hybride. Geen versie die nu ook gebruikt wordt. Heel moeilijk te begrijpen. En Amerikaanse 6-cilinders doen mij aan die GM-motoren denken. In de 159/Brera/Spider. Helemaal fout. Dus: doe-dat-niet-Alfa. Wel: low volume met de ‘Ferrari’-V6 inclusief PHEV, plus Firefly met PHEV, en natuurlijk BEV. Zoals oorspronkelijk het plan was, alleen BEV.
    Achterkant ziet er interessant uit, als het zoiets wordt. Hopelijk is veel van de Junior verlaten. Basisidee Oké, maar die Mokka-Alfa moet men bij Alfa vergeten.
    We zullen het volgend jaar zien. De laatste kansen voor Alfa komen eraan. Het moet meteen heel goed. Vormgeving, motoren, kleuren, prijs. Na de Giulia (2026) zijn de overlevingskansen definitief bepaald.

    Beantwoorden
  • 23 december 2024 om 21:35
    Permalink

    Het wordt een grote grap net als Lancia en de DS no8 nog vis nog vlees, hoe maak je een merk naam kapot, breng het onder bij de Stellantis groep en wij slopen de merken wordt de nieuwe titel komt op iedere achterruit te staan van afgeleverde auto.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.