Nieuwe plan voor Maserati ligt klaar, maar nog geen groen licht

Vastberaden over Maserati en Italië.

Imparato spreekt graag op een manier dat je bijna kan voelen wat de bedoeling is. Dat deed hij ook afgelopen week in aanloop naar de ontmoeting in Turijn met vakbondsafgevaardigden aanstaande dinsdag (Mimit); “Maserati heeft een degelijk en centraal plan nodig en krijgt die ook zodra het kan.” De Franse directeur van Stellantis in onze regio wil daarmee onrust wegnemen in de industrie waar Maserati’s worden vervaardigd, zoals Turijn en Modena. Het gestructureerde plan is echter vooralsnog louter een uitgesproken voornemen en geen tastbaar feit. Mirafiori bijvoorbeeld, zal nog een uiterst donker jaar tegemoet zien qua productieaantallen, om over Modena maar niet te spreken. Intentieverklaringen zijn weinig waard melden de vooraanstaande afgevaardigden van de belangrijkste bonden rond de industrie. “Vooral met de keuzes in het achterhoofd, die Stellantis de afgelopen jaren heeft gemaakt.” Aldus Rocco Palombella van de Uilm. Imparato verdedigde zich echter door te stellen dat de hele industrie een moeilijke fase doormaakt en niet alleen Stellantis. Daarom is het lastig om nu al met een concreet plan te komen.

Deel dit artikel:

6 gedachten over “Nieuwe plan voor Maserati ligt klaar, maar nog geen groen licht

  • 14 december 2024 om 19:57
    Permalink

    Lastig om met een plan te komen? Als er geen plan komt hoeft het straks niet meer…

    Beantwoorden
  • 14 december 2024 om 21:51
    Permalink

    Een biturbo 3.2 V8 met dubbele elektromotoren (PHEV). 800-1000 pk. Historisch correct, echt concurrerend, de Trofeo-lijn terug (geluid) en meer pk’s bij een lager gewicht. Sowieso minder gewicht en veel betere marketing moet Maserati op orde brengen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.