Nieuwe plan voor Maserati ligt klaar, maar nog geen groen licht
Vastberaden over Maserati en Italië.
Imparato spreekt graag op een manier dat je bijna kan voelen wat de bedoeling is. Dat deed hij ook afgelopen week in aanloop naar de ontmoeting in Turijn met vakbondsafgevaardigden aanstaande dinsdag (Mimit); “Maserati heeft een degelijk en centraal plan nodig en krijgt die ook zodra het kan.” De Franse directeur van Stellantis in onze regio wil daarmee onrust wegnemen in de industrie waar Maserati’s worden vervaardigd, zoals Turijn en Modena. Het gestructureerde plan is echter vooralsnog louter een uitgesproken voornemen en geen tastbaar feit. Mirafiori bijvoorbeeld, zal nog een uiterst donker jaar tegemoet zien qua productieaantallen, om over Modena maar niet te spreken. Intentieverklaringen zijn weinig waard melden de vooraanstaande afgevaardigden van de belangrijkste bonden rond de industrie. “Vooral met de keuzes in het achterhoofd, die Stellantis de afgelopen jaren heeft gemaakt.” Aldus Rocco Palombella van de Uilm. Imparato verdedigde zich echter door te stellen dat de hele industrie een moeilijke fase doormaakt en niet alleen Stellantis. Daarom is het lastig om nu al met een concreet plan te komen.
No thanks!!!!!🤣🤣🤣🤣🤣
Unieke auto’s behoren een unieke strategie..
Il Tridente tornerà a splendere 💥
Plaatje ziet d’r gelikt uit!👍
Lastig om met een plan te komen? Als er geen plan komt hoeft het straks niet meer…
Een biturbo 3.2 V8 met dubbele elektromotoren (PHEV). 800-1000 pk. Historisch correct, echt concurrerend, de Trofeo-lijn terug (geluid) en meer pk’s bij een lager gewicht. Sowieso minder gewicht en veel betere marketing moet Maserati op orde brengen.