FIAT haalt logo’s van 500e in spotje met spottende ondertoon
Lekker cynisch zonder logo’s.
Er mogen geen Italiaanse vlaggetjes op een FIAT Topolino die in Marokko is gemaakt. Er mag ook geen Milano staan op een Alfa die in Polen van de band rolt. Stellantis heeft er in het openbaar de afgelopen maanden misschien zoveel mogelijk koeltjes op gereageerd, maar in een recent Italiaans reclamespotje over de FIAT 500e, wordt toch wel duidelijk hoe men in Turijn over de Italiaanse wetgeving hieromtrent denkt. Onder de titel ‘No logo’ maakt FIAT duidelijk dat het herkennen van iconisch Italiaans design, niet perse zit in het gebruik van logo’s en badges. De FIAT 500 is onomstotelijk Italiaans dankzij z’n specifieke uitstraling. Een knap staaltje marketing, want in Italië praat men volop hierover. Giorgia Meloni koos tijdens de recente G7 in Puglia ook voor een klassieke 500, om de Italiaanse identiteit te tonen. Ze is het dus met FIAT eens.
Mooie reactie van Stellantis op het huilie-huilie gedrag in Italië! Die trieste manifestatie ‘je mag alleen met onze vlag zwaaien, als je 100% één van ons bent’ toont maar weer eens aan, hoe onderbuik-sentiment het gedrag van vele politici bepaalt en hoe beperkt hun (in-)zicht kan zijn.
Mooie reactie, maar wat kopen we er voor. Laat Stellantis maar beter zijn best doen op de Italiaanse modellen, waarvan Fiat wereldwijd het meest verkochte merk is. Meer Fiat en minder DS met al die chroomaccenten. Ik moet nog zien of de Ypsilon het gaat redden, want ik mis de typische herkenbare Lancia grille en uitstraling. Een Lancia- verkoper merkte op: “Misschien bij de eerste facelift. De tijd zal het leren!
Oh ja, die prachtige grill van de Lancia Ypsilon, inderdaad heel herkenbaar.
Vandaar dat er zoveel van rondrijden?
Wat mij betreft hoort ie een nominatie te krijgen als lelijkste auto van de laatste decennia!
Wat een onooglijk lelijk kreng!
Gelukkig dat smaken verschillen!
👎🤢🤮🤮
Tsjakka! Dat zal Italië leren😏 Gemekker van de 1ste orde🙄