Alfa Romeo zal bij goede verkoop direct Giulietta groen licht geven
Giulietta in 2028?
Het gerucht dat de Alfa Romeo na de introductie van de nieuwe Stelvio (2025) en Giulia (2026) ook door wil pakken met een nieuwe C-segmenter naast de Tonale wordt steeds hardnekkiger. Imparato zelf zou hebben gezegd dat als alles gaat zoals het moet gaan, een nieuwe Giulietta hoog op het lijstje staat. Veel hangt af van de ontwikkelingen op de markt de komende jaren. De toevoeging van een Giulietta naast Tonale en Junior, zou van Alfa Romeo in het compacte premiumsegment een hele serieuze speler maken. De Giulietta in kwestie zal logischerwijs op het STLA medium platform gerealiseerd worden. Melfi is in Italië daarvoor de aangewezen fabriek. Lancia start in 2028 met de Delta op dezelfde basis. Alfa Romeo kan daar perfect op aansluiten met een EV in dezelfde klasse. Goed voor een autonomie tot 800 km en een vermogen tot boven de 400 pk. Een Quadrifoglio versie is dan ook geen onlogische stap. Lancia maakt als topmodel een Delta HF.
Zou heel fijn zijn, een Giulietta. Niet zijnde een SUV. De Junior is qua ontwerp goed geslaagd maar blijft te hoog voor een sportieve auto.
Laat maar snel komen een Giulietta de belangrijkste auto voor de verkopen als die een beetje gunstig zijn. Komt alleen als EV dus verkopen in de USA zal zich beperken tot enkele stuks in enkele staten. EV is aardig in de EU en Californië te doen daar buiten niet echt. Alleen als stads auto. Zelf in Vegas niet 1 snellader gezien. In zuidelijk Afrika zijn best veel liefhebbers van het merk te vinden maar EV’s zijn er niet te vinden en laadpalen al even min. Meer zon als hier maar zonnepanelen veelal in parken en lodges die te ver van het grid zitten en generatoren gebruiken.
Als die dezelfde designtaal als de Junior gaat krijgen, laat het dan maar. Is het nu zo moeilijk om een mooi gelijnde auto te ontwerpen? Qua design zitten we op een absoluut dieptepunt. Opgehoogde auto’s vol met plastieken aanhangsels, belachelijke voor en- achterlichten, willekeurig geplaatste sleuven en onnodige lijnen. Ik heb laatst nog gesproken met het hoofd design van Pininfarina en hij zei me dat autodesign dood is. Hij heeft gelijk.
Klopt👍! N absoluut dieptepunt😫 kwa design.