Eindelijk de nieuwe Lancia Ypsilon 2024!
Sint schenkt ons een Lancia…
Vol verwachting klopt ons hart. Eigenlijk al dik 10 jaar. En daar is eindelijk dan een nieuwe Lancia! De Ypsilon wordt de terechte vaandeldrager van het totaal vernieuwde Italiaanse luxemerk dat uit as herrijzen zal. Lancia zal voor de toekomstige modellen veel delen met andere merken binnen Stellantis. Je zou dus in deze eerste scoopfoto’s een Corsa kunnen ontwaren aangezien we enkel de proporties zien en geen details.
Nog niet veel te zien maar het begin is er.
Onder deze hermetisch afgeplakte Ypsilon gaat als je goed kijkt wel degelijk een kelkvormig embleem schuil. Aan de achterzijde kun je heel vaag ronde achterlichten zien in Stratos-stijl. Vermoedelijk in een stijl die is afgeleid van de concept Pu+Ra HPE. De velgen hebben een moderne ‘Y’ patroon in twee tonen. Binnenin zien we het befaamde Cassina opbergvakje in de vorm van een rond tafeltje. De bekleding heeft ook weer een typerend patroon en in de hoofdsteunen is de merknaam Lancia geweven. Het geheel doet nogal grijs en basic aan, maar wel geraffineerd. Het testmodel betreft een EV (let op het gele bordje met gevarendriehoek). Lancia lijkt daar bij het debuut als eerste mee voor de dag te willen komen. Iets wat we bij wel meer merken zien. Een hybride volgt in tweede instantie. Zoals gezegd weten we in februari 2024 precies wat voor auto de ruime B-segment Lancia precies is. De Ypsilon wordt gepositioneerd als compacte premium auto.
Heel fijn! Hoop dat de auto voldoende onderscheidend wordt. En ook dat ie op technisch gebied net wat meer biedt dan de directe familieleden als de 600 en de 208.
Nu nog een B segment sedan van Alfa en dan gaat Stellantis (eindelijk) de goed kant op. Die SUV’s leuk maar het is het net niet….
Nou, de aanstaande opvolger van onze MiTo in levende lijve. 💪🇮🇹
klopt!!
Pr8ig👏! Dit belooft wat🐣 graag nog wat meer onthullingen!😙
We wachten nog even af. 🙂
Als het weer zo’n verhoogde kippenren wordt is de reïncarnatie van het merk Lancia in de kiem gesmoord…
Op basis van 208 en Corsa, dus geen kippenren.
Het goede nieuws is inderdaad dat het gewoon een hatchback wordt. Voor de rest even afwachten, basisvormen zijn we erg Corsa/208, we gaan hoeveel Lancia er dan nog overblijft straks.
De Corsa wijkt genoeg af van de 208, vooral fijn voor het mooie ontwerp van Peugeot. Maar ik ben benieuwd of dat onderscheid ook voor de Ypsilon zal gelden. Het succes van de huidige Ypsilon is dat deze totaal niet lijkt op de broertjes Fiat Panda en 500. Een zeldzaamheid in verschil deze drie met hetzelfde platform. Teveel delen ziet de consument, ziet ook de marketeer en leidt tot de teveel tevredenheid bij de knopentellers (financiële afdeling). Dus dood in de pot. Stellantis zal in februari een bloedmooi ontwerp moeten tonen om serieus te worden genomen en om echt voordeel te behalen. Voor Lancia!
Er zijn beelden op het internet van een ongecamoufleerde Ypsilon die uit een kanaal wordt getakeld. Ik kan hier geen link naar die pagina plaatsen. Eerste indruk is positief.
onder andere op quattroruote . it te lezen. de Ypsilon schijnt gestolen te zijn.
Ja, staat onder andere op Autoweek. Eerste indruk is niet positief. Inwisselbaar ontwerp met een beetje bolle vormen. We gaan het zien…
Lancia heeft nu zelf een teaser foto van de neus vrijgegeven. Belooft veel goeds!
Link naar Autointernationaal met enkele foto’s : https://www.autointernationaal.nl/2023/12/marktintroductie-nieuwe-lancia-ypsilon-valt-in-het-water/
Ziet er goed uit, mooie daklijn en extra emblemen op de zijkant. Spijtig van die spatbord”beschermers”. Alleen maar goed om vuil in op te hopen. En dan te roesten.
Achterlichten zijn niet echt fraai, maar wie weet valt het mee in het echt