Het belang van MultiAir

FGA USA

In Amerika worden de komende tijd grote stappen gezet.

De nieuwbakken chef van de Chrysler Powertrain afdeling Paolo Ferrero, mag vanaf vandaag in opdracht van Marchionne toezicht houden op de transformatie van bestaande Chrysler modellen naar vernieuwde auto’s met MultiAir. Niet bepaald een voetnootje dit bericht aangezien de eventuele toename van verkopen dankzij deze techniek, kan zorgen voor het feit dat FGA, Chrysler in het geheel mag gaan beheren. Een cruciaal moment dus. En dat dit niet zomaar een klusje is, valt te bewijzen uit het feit dat op het kantoor in Auburn Hills deze periode, niet alleen de Amerikaanse CEO van de technische divisie aanwezig zal zijn. Ook Marchionne zelf en FPT directeur Alfredo Altavilla zullen de klus van dichtbij volgen. Altavilla is ook lid van de Group Executive Council, de raad die toezicht houdt op alle bedrijfstakken van FGA. Overigens is ook Ferrero nauwverbonden met FPT dankzij de functies van eindverantwoordelijke Product Engineering en Key Account Manager. Hoge omes dus.

Maar er zijn meerdere taken voor deze zware delegatie in de Chrysler ‘headquarters’. Zo zal er behalve de overgang naar MultiAir en MultiJet Diesel ook de dit voorjaar aangekondigde afhandeling van de contracten met Daimler worden geregeld. Dat dit nu ook plaatsvindt zegt genoeg over het feit dat men goed op schema loopt. FGA doet haar huiswerk adequaat op het gebied van planning en besluitvorming. Dat blijkt uit de recente wijze van doorgang geven aan technische en commerciële beslissingen. Het lijkt er steeds meer op dat men tactisch gezien een sterke bedrijfsvoering heeft, dat erg flexibel en solide overkomt. Zowel op het gebied van iets ‘herzien’ als op het gebied van zaken ’in gang zetten’. Deze conclusie trekken we uit het feit dat ondanks zwaar weer, de toko goed draait en er met elke actie geld gespaard of verdiend wordt. De grootste uitdaging is nu om het vast gelopen Chrysler weer vlot te trekken, en op premium gebied ook de Italiaanse merken Alfa Romeo, Lancia en Maserati langzaam maar zeker op een hoger plan te brengen (plus Dodge). Met dat laatste komen we op de derde taak van de afgevaardigden in Auburn Hills. Kwalitatief moet Chrysler zowel motorisch, als alles waar een auto nog meer uit bestaat een grote sprong maken. FGA – FPT willen deze lijn uiteraard doortrekken als het gaat om uitbreiding van de productie van Alfa Romeo’s, Lancia’s en Maserati’s. 

We volgen de ontwikkelingen uiteraard nauwgezet.

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.