Alfa Romeo viert Quadrifoglio Verde en Autodelta met speciale logo’s
Alfa Romeo staat bol van sportieve geschiedenis.
Waarom kijkt heel de wereld altijd volop naar Alfa Romeo? Dat is niet alleen vanwege de aantrekkingskracht in stilistisch en technisch opzicht, maar vooral ook vanwege het verhaal achter het merk. Het is melodramatisch en indrukwekkend. Het tegenovergestelde van klinisch en saai. Alfa Romeo wordt niet voor niets vaak met een virus of verslaving vergeleken. Bij Stellantis beseft men dat goed en dus worden oude sportieve symbolen volop en zonder aarzeling in de spotlight gezet. Dit jaar zijn dat er zelfs twee. Het welbekende Quadrifoglio Verde symbool en die van Autodelta. Het een is al 100 jaar oud en het andere inmiddels 60.
Steeds langer geleden…
Als redactie van AutoEdizione hebben we beide al eens geëerd. Toen het klaverblaadje 90 jaar bestond hielden we eigenhandig een kleine meeting in Assen en wat Autodelta betreft gingen zelfs op bedevaard naar Monza tijdens het halve eeuwfeest. We spraken persoonlijk de inmiddels wijlen Teodoro Zeccoli, beseffend dat deze rijke geschiedenis steeds meer uit boeken zal bestaan en minder uit ooggetuigen. Alfa Romeo zal 5 maart in Arese Autodelta onder de aandacht brengen en 25 juni is er het grote internationale Quadrifoglio Day feestje. Laten we hopen dat deze vieringen ook een manier zijn om toekomstige hoogtepunten aan te kondigen.
Lancia is toe aan een nieuwe Delta en Kappa.
Weer een nieuw logo-verhaal.. dat is pas melodrama