Maserati presenteert in Amerika de toekomst

Zware delegatie.

Maserati is tijdens het meest prestigieuze Amerikaanse auto event, de Monterey Car Week, op een grootse manier present geweest. Het doel is de doelgroep een blik in de toekomst te bieden dat deels en volledig elektrisch zal zijn. Een gamma bestaande uit echte lichte sportwagens zoals de MC20 en MC20 Cielo, maar ook SUV’s zoals de nieuwe Grecale, die alvast als elektrische Folgore te bewonderen viel. Men kon op Pebble Beach zelfs designchef Klaus Busse tegen het lijf lopen en Maserati CEO Davide Grasso.

Primeurs.

De MC20 Cielo werd in hun bijzijn officieel aan Amerika gepresenteerd tijdens de zogeheten ‘The Quail’ een sportwagenmeeting. Er moet tijdens het event vorige week ook een sneakpeak geweest zijn rond de nieuwe GranTurismo Folgore (foto onder), aangezien Maserati redelijk bewust heeft laten ‘uitlekken dat de auto aanwezig is geweest. Er is dus geen presentatie geweest aan het grote publiek, want daarvoor is het nog net te vroeg. Een ander nieuw model waarvoor het nog te vroeg is, is de nieuwe generatie Quattroporte, die dezelfde technische basis zal hebben als de GranTurismo en ergens in 2024 gepresenteerd zal worden. We verwachten dat het model in twee varianten zal worden ontwikkeld, aangezien het zowel de Ghibli als de huidige Quattroporte zal vervangen.

Deel dit artikel:

2 gedachten over “Maserati presenteert in Amerika de toekomst

  • 24 augustus 2022 om 05:59
    Permalink

    Mooi dat Maserati zich zo presenteert. Nu de broertjes en zusjes van Fiat en Alfa nog: breng Italië naar voren, wees veel agressiever (met een glimlach) en geraffineerder om
    Italia op de kaart te zetten. Gebruik álle overheden van Modena, Milaan tot Italië en EU om deze schitterende producten aan de man en vrouw te brengen. Logisch zou je denken, een open deur? Wel een open deur, want de Chinezen staan weer massaal klaar ons marktaandeel sterk te minimaliseren. EU (dus Italië maar evengoed Frankrijk of Duitsland) is aan het slapen, de grote Duitse jongens maken terugtrekkende bewegingen: binnenkort geen A-klasse, A1, zelfs straks mogelijk geen A3, 1-serie weg. Een vreemde combinatie van gemakzucht en wanhoop lijkt het, En de Italianen? Wel plannen, verhalen, maar geen aantallen. Kortom, Imparato, Grasso en Tavares verdriedubbel uw inspanningen want anders rijden we straks allemaal Chinees. Niet omdat het echt lekker is, maar wel goedkoop en met een grote machtspositie over de hele keten (grondstof tot assemblage). Agressiviteit en raffinement zijn hard nodig bij alle betrokkenen binnen en buiten de Europese auto-industrie.

    Beantwoorden
    • 24 augustus 2022 om 10:12
      Permalink

      Spijtig genoeg een waarheid als een koe.
      Als de Europese merken binnen enkele jaren niet dat aan te bieden hebben wat “ik” wil, zal ik inderdaad ook eens bij de Chinezen, Koreanen en Japanners kijken (en vergelijken en mogelijk kopen).
      De jaren ’70 en ’80 zijn terug : invasie van Aziatische merken en de Europese merken staan te kijken als een koe in de wei.

      (2x koe gebruikt, straks een glaasje melk drinken als toast op… Ja, op wat ? De elektrische wagen …? Toekomstig Lancia … ? De laatste hatchback ? De 3-deur is al dood….)
      🙂

      Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.