Kleine Alfa SUV 2023 wordt een Mini opponent
Alfa Romeo wil ook compact premium zijn.
De Giulia en Stelvio krijgen een vervolg en ja er komen ook 1 of 2 sportieve specials bij, zodat Alfa Romeo serieus genomen zal worden in de hogere segmenten… Maar wat men in Turijn vooral ook wenst, is dat Alfa Romeo in de compacte segmenten sterker terug zal keren. Te beginnen met de Tonale in voorjaar 2022 en vervolgens al binnen een jaar met de B-segment SUV, die vaak Brennero wordt genoemd in de wandelgangen. Deze moet vlot komen zodat niemand meer praat over hoe lang we wel niet op de Tonale hebben moeten wachten. De kleine hoogwaardige auto wordt volgens het management gezien als een concurrent van de Mini Countryman… Dat hebben we al eens eerder gehoord op Lingotto, alleen ging het toen over een elektrische Fiat 500 met vijf deuren. Zijn de marketingplannen gewijzigd of mag Fiat gewoon een andere Mini naar de kroon steken namelijk de Clubman?
Elektrische Quadrifoglio
In 2024 moet Alfa Romeo z’n eerste volledig elektrische auto hebben. Imparato herhaalde dit onlangs. Daarbij werd ook opnieuw gezegd, wat we een tijd geleden al eens schreven, namelijk dat het klaverblaadje van de toekomst ook gewoon elektrisch zal zijn. De Giulietta komt terug en Jean-Philippe Imparato noemde de Giulia een icoon die men niet meer los zal laten.
Mini is Abarth 500 opponent. Why Alfa targets this shit mini
Waarom dan een SUV? De meest verkochte Mini’s zijn gewoon hatchbacks. Ik word een beetje SUV moe….
Pfffff, bedroevend!
Abarth, Alfa Romeo, DS en Lancia. Allemaal premium? Het wordt steeds mooier op de weg!
Zoveel berichten en nog niks concreets. Nog geen testrit met een Tonale, die moet toch over 4 maanden in de showroom staan. Bovendien hoor ik niets over een Tonale full electric (EV). Krijgen we een hybride in 2022… Hoever wil je achterop lopen met een nieuw model? Dan nog een nieuw logo van Lancia en oud nieuws over de Brennero. Wow… Het is zo makkelijk, maar het blijkt zo moeilijk. Chiptekorten ook zoiets. Die chipfabrieken staan nota bene in ItaliĆ«! En veel chips van en in onderdelen komen van toeleveranciers die de Duitsers ook hebben. Die Duitsers hebben ook problemen, maar maken er ook veel meer. Alfa maakt minder auto’s dan gepland en dan nog leveringsproblemen, idem Maserati. Doodzonde.