Lancia past logo (weer) aan bij herstart in 2024
Als de dag van gisteren.
In 2007 was het na al die jaren dat het beeldmerk ongewijzigd bleef nog een kleine shock, toen Lancia haar logo wijzigde. Lichter blauw, geen vaandel met speer meer maar een speerpunt en grotere letters. Het bleek een goede keuze, want Lancia was wat de naamsaanduiding betreft, simpelweg beter zichtbaar geworden op de weg. Het nieuwe logo van alweer 14 jaar geleden hoort inmiddels volledig bij het 115 jaar oude merk zoals al z’n voorlopers.
Nieuw leven voor het merk vanaf 2024.
Vanuit Italiƫ klinkt nu door dat Lancia zich met minstens 4 nieuwe modellen opnieuw in de markt wil zetten de komende 9 jaar. Voornamelijk in het kleine en het middensegment. De nieuwe Ypsilon, die als alles goed gaat in 2024 het daglicht moet zien, zal vooraf worden gegaan door de presentatie van een concept. Men zegt dat op die concept een vernieuwd beeldmerk te zien zal zijn. Terwijl de een beweert dat het een moderne herinterpretatie zal worden van het oude logo met vaandel, zeggen anderen dat het een milde aanpassing zal zijn van het huidige. Hoe dan ook, Lancia zal qua typeaanduidingen knipogen naar het verleden met Griekse letters of Romeinse wegennamen, terwijl het qua vormgeving duidelijk een nieuwe weg wil inslaan. Een vernieuwd logo zal die nieuwe stijl bekronen.
Graag vooral die andere zaken meer dan goed uitvoeren, best management van Lancia. Genoeg modellen, goede snelle verkrijgbaarheid, goede supply chain, goede reserve-onderdelen, goede service, fijne dealers, top onlineverkoop, goede marketing. Geen Italiaanse fratsen, maar de schouders er onder van allemaal. Tavares, Stellantis, Lancia-directie tot aan alle medewerkers bij de lopende band., allemaal.
Juist, Lancia is een sterk merk maar wel met de juiste personen aan het roer..