Amerikanen mogen zelf meewerken aan ‘hun 500’
De kracht van de Fiat 500 was, is en zal altijd veelzijdig zijn.
Het is die geheel persoonlijke benadering van het concept auto, dat bij uitstek bij deze mooie compacte Fiat tot uiting komt. Daarom zal het ‘500 wants you’ effect nu ook in de VS gestalte gaan krijgen. De eerste Fiat die sinds decennia weer voet …eh wiel op Amerikaanse bodem zal zetten vanaf december, begint volgens de meest recente commerciële strategie van Fiat de komende maanden als het ware alvast te communiceren met potentiële toekomstige eigenaren. Op Facebook kan men bijvoorbeeld zelf kiezen welk logo voortaan op de Amerikaanse ‘Cinquecento’ zal gaan prijken. Zoals je kunt zien zal het getal ‘500’ mogelijk helemaal wegblijven. Het geschreven vijfhonderd woord, roept bij ons Europeanen de nodige herinneringen op aan het charmante hoekige Fiat-je uit 1991. Een combinatie van beide behoord tevens ook tot de mogelijkheden.
Zullen ze dezelfde fout gaan maken als met de 75 Quadrifoglio? 😉