Stellantis gaat ontwerpexpertise aanbieden via Design Studio

Global Brand Design.

Is design een handelsproduct? Stellantis vindt van wel en daarom zal het de komende jaren haar expertise vanuit de merken binnen de groep, als adviserende dienst aan gaan bieden aan bedrijven waar dan ook in de wereld en in welke sector dan ook. Stellantis Design Studio is niet zozeer een vrucht van Centro Stile’s hoogstaande niveau van productontwerp. Dat zou immers een logische conclusie kunnen zijn vinden wij. Nee, de basis voor dit concept ligt bij het voormalige Peugeot Design Lab (en Cycles Peugeot) van PSA. Een project dat bijna een decennium geleden begon.

Klaus Busse en Arnault Gournac.

Dat laatste stond onder leiding van Arnault Gournac, die samen met Klaus Busse (uw redacteur sprak de beste man ooit over Lancia) de Designstudio zal leiden. Stellantis ziet het concept ook als een ideale manier om expertise uit te wisselen. Een vorm van netwerken waarbij je de kansen vergroot op nieuwe verfrissende input. Voor Peugeot resulteerde deze brug naar de buitenwereld de afgelopen 9 jaar al in vruchtbare samenwerkingen met grote namen als Airbus Helicopter, Alstom, Bombardier, Bénéteau Groupe, Zodiac, Haier Group, F.I.A. Whipple, Gillardeau Oysters en Pleyel. Het adviserende werk en de ervaringen die dat met zich meebrengt, van de Stellantis Design Studio, moet ook weer een vruchtbaar effect hebben op de ontwikkeling van de merken binnen de groep.

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.