Lancia wil doelgroep verbreden met meerdere modellen

Niet alleen voor vrouwen.

Het is een dame die ons verzekerd dat Lancia als merk een veel bredere doelgroep wil aan gaan spreken in de nabije toekomst. Roberta Zerbi is in dienst van Lancia (en Alfa Romeo) als eindverantwoordelijke voor de marketing strategie. Zij wilde nog eens duidelijk maken dat de plannen zeer concreet zijn en dat er dit jaar meer over bekendgemaakt zal worden. Lancia leunt al jaren volledig op de succesvolle Ypsilon en de Italiaanse markt. Daarbij is een overgrote meerderheid van de klanten vrouw, maar dat zal veranderen.

Strategisch plan.

Zerbi zei het zo; “De elektrificatie van Alfa Romeo zal een historisch keerpunt zijn en betreft ook Lancia. Duurzaamheid en prestaties zijn niet langer tegenpolen van elkaar. De bestuurder van de auto van morgen, heeft een andere perceptie van wat een auto is, dan hoe men er 20 jaar geleden en zelfs vandaag tegenaan kijkt. We bevinden ons in een overgangsfase waar steeds meer vaart in komt. Waar ik persoonlijk heel enthousiast van wordt, is dat ik 2 historisch belangrijke Italiaanse automerken onder m’n hoede heb. Alfa Romeo staat voor moed, passie en winnaarsmentaliteit. Lancia staat voor vernuftigheid en elegantie. De laatste tijd met enkel Ypsilon in het gamma, stond het wellicht voor sommigen ook voor vrouwelijkheid, maar het verleden vertelt ons wel anders. De Aurelia, Flaminia, Fulvia en Delta waren niet bepaald met een vrouwelijke doelgroep in gedachte ontworpen. Met Luca Napolitano aan het roer willen weer dat Lancia een groter publiek gaat aanspreken. Er is een modelgamma in de maak waarbij dat ook een van de belangrijke doelen is.

Meerder modellen en gelijk op met DS.

In de wandelgangen zegt men dat het in detail om een model of 5 zal gaan, waarvan we binnen de middellange termijn van zullen gaan horen als het om Lancia gaat. Daarbij klinkt ook door dat Lancia waarschijnlijk in een gelijkmatig tempo met DS zal opereren en op ongeveer dezelfde wijze, terwijl Alfa Romeo (het derde lid van de premium-familie) voor een deel daarvan afwijkt. Een nieuwe Ypsilon en een B-segment SUV is waar het meest over gesproken wordt op de socials. Intussen beweert een enkeling dat een Delta en Thema eveneens tot de top vijf van eerst volgende modellen zal gaan behoren. Wat het ook wordt, Lancia krijgt binnen Stellantis een eigen rol met een grotendeels geheel eigen karakter en zal dus toekomstbestendig worden gemaakt. We verwachten grote verwantschap met DS, maar voldoende onderscheid. Op de Italiaanse markt vooral, valt voor Lancia zeer veel winst te behalen.

Deel dit artikel:

4 gedachten over “Lancia wil doelgroep verbreden met meerdere modellen

  • 10 juni 2021 om 11:14
    Permalink

    Bijna iedere autofabrikant zet in op EV’s met accu’s die steeds opgeladen moeten worden. Op zich een mooi systeem, want je kan thuis laden met eventueel je eigen zonneënergie en je bent niet meer afhankelijk van tankstations. Ook wel prettig. Toyota (Voorsprong door techniek) levert al waterstofauto’s. Nu maar afwachten of dat in de toekomst niet de vervanger gaat worden van de EV’s, waar miljarden in geïnvesteerd zijn. Wat Lancia betreft: Goed nieuws, dat er nieuwe EV- modellen gaan kom, maar eerst zien…

    Beantwoorden
  • 11 juni 2021 om 10:15
    Permalink

    Als trouwe Lancia rijder ben ik zeer benieuwd.Ik ben een echte fan van Italiaanse auto’s maar dat heeft ook te maken met mijn arbeids verleden en het feit dat er heel veel “Italianen”auto van het jaar zijn geweest.Wat veel belangrijker is dat men vergeet dat de accu’s na 2ton aan vervanging toe zijn.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.