Imparato zegt dat Giorgio-platform voor Alfa Romeo relevant blijft
Bevestiging.
Jean-Philippe Imparato heeft als eigenschap dat hij heel duidelijk over kan komen. Dat is prettig, want toen we schreven dat er in de wandelgangen gesproken werd over een evolutie van het Giorgio-platform binnen het toekomstige productieschema van Stellantis, waren er velen die dat gegeven niet van ons overnamen. Giorgio’s dagen zijn immers geteld. De waarheid blijkt in het midden te liggen en ons bericht wat niet uit de lucht gegrepen. Met onze ruim 12 jaar ervaring bij AutoEdizione, hebben we weer eens naar de juiste hoek gekeken qua informatie. Enkel het gegeven dat STLA Large en ‘Giorgio-Evo’ niet één en het zelfde zijn, bleek een misinterpretatie van onze kant, waarvoor excuus.
STLA Large pas op de langere termijn.
Vanuit Balocco bevestigde Imparato vorige week dus grotendeels wat we al schreven. Het innoverende Giorgio-platform is geen Italiaans kunststukje voor de korte termijn. Er komen nieuwe varianten van, allen uit Cassino. Het zal namelijk door Alfa Romeo gebruikt blijven worden en zelfs via de weg van de elektrificatie. Cassino blijft daarbij de voornaamste basis, gezien de expertise die daar aan het werk is. Cassino is als het ware het nieuwe Arese voor Alfa Romeo.
Het juiste DNA heilig.
Alfa Romeo moet gaan renderen, maar zal dit vooral kunnen dankzij de inzet op kwalitatieve hoogwaardigheid, aldus Imparato. Opgaan in de massa hoort daar absoluut niet bij, dus zal Alfa Romeo het karakter van de betere Italiaanse technische innovatie willen blijven uitdragen. Binnen Stellantis zal in het D- en E-segment pas op de langere termijn breder gebruik gemaakt worden van het ‘STLA Large’ platform. Alfa Romeo tapt intussen (samen met Maserati) uit het Giorgio-vaatje. Dit levert de garantie op van het juiste karakteristieke DNA; “Alfa Romeo moet vooral Italiaans blijven. Er werken daarom ook maar twee Fransozen, waarvan ik er eentje ben.” Voor de komende vijf jaar is alles al uitgedokterd. Eind dit jaar komen daar meer over te weten en bij AutoEdizione maken we daar natuurlijk weer melding van.
“Binnen Stellantis zal in het D- en E-segment pas op de langere termijn breder gebruik gemaakt worden van het ‘STLA Large’ platform. Alfa Romeo tapt intussen…” Tussenpaus, past in het beeld. Overigens heeft de paus ook een tijdje in Frankrijk gezeteld. Of het een omen is?
Ja en zo kun je eigenlijk aan alle feiten wel een slinger geven die meer dramatiek geeft aan je waarheidsperceptie. Volgens mij noemen ze dat complottheorie wappieïsme tegenwoordig 😛
Volgens mij zeggen we beiden hetzelfde, doet Imparato een charmante poging de overbrugging goed te verkopen en probeert Stellantis maximaal rendement uit de investering te halen die Giorgio heet. Niks mis mee zou ik zeggen. Maar om nu met complot wappies an te komen? Niet erg sterk.