Viert Fiat 40 jaar Panda met grondige update?
Er komt zelfs een Sport editie van de Fiat Panda dit jaar en ook qua esthetische kenmerken zal er een kleine verfrissing plaatsvinden. We hadden deze update vorig jaar al verwacht, maar mogelijk is de 40ste verjaardag van de Panda de belangrijkste reden, waarom we dit jaar pas getuige zullen zijn van deze introductie. De belangrijkste veranderingen, vinden plaats in het interieur, waar de komst van een touchscreen, het ontwerp van het dashboard doet veranderen. We verwachten overigens ook een update op het gebied van actieve veiligheid. Of Lingotto ook het nieuwe Fiat letterlogo z’n intrede laat doen, is nog even afwachten. Fiat viert dit voorjaar al dat de enorm succesvolle Panda 40 jaar geleden werd geboren. Er is dus kans dat we in Genève al wat gaan zien.
De Panda is nog altijd een succes. Mogelijk merk je daar in Nederland-Up!-land niet zo veel van, maar in Italië werden in januari alleen al 14.454 stuks verkocht. Bijna net zoveel als vorig jaar januari en dat terwijl de verkoop van de Hybrid nog moet beginnen. De verkoop van versies op LPG en CNG liep wat meer terug op de thuismarkt.
Overigens is dit niet het tweede nieuwe model waar FCA-baas Napolitano over sprak. Fiat zal waarschijnlijk toch de update van de Tipo, inclusief hybride techniek, presenteren. Hiervan zal ook een vijfdeurs Cross editie debuteren. Mogelijk is dat model de nieuwkomer waar men over spreekt. Het is dus duidelijk dat met de introductie van de nieuwe elektrische 500, Fiat haar hele gamma afstoft in 2020. Helaas is dat gamma kleiner en mist er een aantrekkelijk model als de 124 Spider, die nog niet zo lang onder ons was.
Eindelijk wakker
Als het klopt, heel goed nieuws. Eindelijk nieuwe modellen in plaats van ideeën voor auto’s die nooit of met jaren vertraging komen.
Nu nog echt nieuws voor Alfa en Lancia. Een superluxe (E)opvolger voor de Ypsilon om mee te beginnen.
Remember Fiat Panda 100HP
We hebben sinds een jaar een Panda Cross erbij (ter vervanging van de Panda uit 1987) en we zijn er supertevreden over. Handig, compact en tegelijkertijd ruim. Alleen valt het me op dat er weinig Panda’s in het noorden rijden. In Italië zijn ze alom aanwezig. Slechte marketing hier?
Wat denk je van slechte dealers in nederland.
Lastste keer beurt met mito bij 30000 km wegrijden na 6 km stil terug naar garage
Niks kunnen vinden na 3 keer herhaling van het probleem naar andere garage
Blijkt dat ze de verkeerde olie erin hadden gegooid.
Het is toch niet te geloven notabene bij een dealer .nog specia a l gezegt in een twin air wel de goede olie erin gooien want anders krijgen we problemen en dan toch.
Het wordt tijd voor goede dealers met verstand van italiaanse autoo,s
Voor mij geen panda meer, heb er 3 gehad, automaten en bij allemaal de schakelrobot kapot.
Ik rij nu 7 jaar in de panda twinair turbo gigantisch tevreden . Buiten het start stop systeem geen enkel probleem gehad,
@Lusso
Ik denk dat de hoge CO2 belasting in Nederland deels schuldig is. Hopelijk kan de Panda als mild hybrid goedkoper worden en beter verkopen.
@Hoekree
Slecht van die dealer. Weet niet of het een algemeen probleem is. Heb zelf vooral positieve ervaringen, zeker indertijd Kuijer in Veenendaal en Vd Dungen in Veghel. Maar nu in Den Haag ook goede ervaringen.
Zelf nooit Panda gereden maar met andere Fiats vrijwel nooit problemen gehad. De semi-automatische versnellingsbak ken ik uit een Punto EVO en die was probleemloos.
Twee Panda’s gehad CNG/benzinen en nu een MiTo LPG , geen noemenswaardige problemen met 40-50 dkm per jaar. Hier in Den Haag en omgeving zitten genoeg dealers en ook een heleboel Alfa specialisten, ik heb Den Haag omgedoopt tot Alfa city!
@Hoekree
Als dealers niets te eten hebben, gaan ze dood. Ook goede dealers..
@lusso
Dus als een dealer het niet zo druk heeft dan mag hij verkeerde olie in mijn motor gooien ??
Halve motor uitmekaar geweest helemaal voor niks.
Is wel fabrieksgarantie maar toch.
En de meeste dealers verkopen meerdere merken dus verkopen doen ze wel
En te eten hebben ze dus ook.
@Hoekree
Eens. Daarnaast zie je, in algemene zin, het dealernetwerk afbrokkelen en ervaring en enthousiasme verloren gaan als gevolg van lage verkoopaantallen. Jammer, jammer, jammer.
Voor als nog geen hoge verwachtingen van een nieuwe Panda Sport.
Ik verwacht “geen” 3T Firefly motor onder de kap, ik vermoed dat “Sport” niets anders wordt dan een uitvoeringsniveau zoals Pop of Lounge.
En dan gewoon als Hybrid met 70 pk.