Pomigliano start voorbereiding productie Alfa Romeo Tonale

Alfa’s eerste PHEV in het compacte middensegment, gebaseerd op de concept Tonale, gaat in het najaar van 2020 in productie (marktintroductie begin 2021). De aanloop naar deze productie, start met de voorbereidingen op de realisatie van de assemblagelijn. Men begint deze zomer hiermee in FCA’s Giambattista Vico Plant te Pomigliano d’Arco. Het grote industriële complex nabij Napels, bevat tevens een technisch ontwikkelingscentrum. De Tonale komt dus volledig op Alfa’s meest zuidelijke geboortegrond tot stand.

Hier werden ooit al vliegtuigmotoren van het Milanese merk geassembleerd (1941) voor militaire doeleinden. Het huis van Arese zou na de oorlog te Pomigliano nog een ultieme poging doen, om mee te kunnen in de vaart der volkeren als zelfstandig automerk. De Sud (die niet voor niets zo is genoemd), werd daarvan het symbool (in positieve en negatieve zin).

We verwachten dat de eerste testmodellen volgend jaar, in dezelfde regio (Campania) als eerste op de weg zullen verschijnen. Op termijn zal de Panda weer uit deze moderne fabriek van FCA vertrekken. De Alfa Romeo, wordt een belangrijk nieuw startpunt voor de fabriek. De voorbereiding van de productie is een positief signaal. Ook in Melfi is er het een en ander gaande, evenals in Mirafiori. Ongerustheid is er enkel in Cassino, waar men nog geen vooruitzichten heeft voorbij de Giulia en Stelvio.

Deel dit artikel:

15 gedachten over “Pomigliano start voorbereiding productie Alfa Romeo Tonale

  • 25 juli 2019 om 17:32
    Permalink

    Hopen dat het eindresultaat niet teveel afwijkt van het subliem fraaie concept, maar die lelijke enorm-gat wielen mogen ze wat mij betreft begraven. Daar ben in zo langzamerhand wel helemaal klaar mee.

    Beantwoorden
  • 25 juli 2019 om 21:08
    Permalink

    Mooi dat hij komt alllen pas in 2021 is het zo maar duurd ook nog heel lang voor een markt waarin hij er al had moeten zijn. Laten za aub ook voort maken met meer betaalbare modellen als een nieuwe giulietta en mito opvolger met 5 deuren. Ik kan veel leasen van het budget wat ik straks heb alleen geen Alfa☹️ Maar dat snap ik ook best de keuze is alleen een 120pk benzine of diesel en beide zijn na de lease niks waard want welke alfa liefhebber wil tweede hands een kale basis versie ik ben ook met een grote boog er om heen gelopen en een 170pk tct genomen. Bij ander lease maatschappij zag ik dat die versie even duur is in de lease.

    Beantwoorden
  • 25 juli 2019 om 23:38
    Permalink

    Hopelijk wordt de kwaliteit beter als die van de Alfa Sud….

    Beantwoorden
  • 26 juli 2019 om 12:41
    Permalink

    @ Maarten Peetoom. Zucht. Het is trouwens ook “beter dan”. Bovenal is deze fabriek één van de modernste van Europa en fabriceert conform de “gouden standaard” (overeenkomstig Toyota om maar wat te noemen). Onder andere Volkswagen heeft interesse getoond in de hier gebruikte productiemethode.

    On topic; Tijd dringt meer dan ooit, het momentum is (weer eens) weg bij Alfa… Houd m’n hart vast.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2019 om 12:57
    Permalink

    Eerst zijn dan geloven, toen ik een andere auto wilde voor vervanging van mijn 159 van 2011, duurde het ook nog tot 2016 voor dat de Giulia kwam, veel te laat bij FCA zijn ze goed om klant weg te jagen naar een vreemd merk, wat een beleid voeren ze daar, alles om zeep helpen dat lukt wel.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2019 om 10:11
    Permalink

    2015 zou het echte begin moeten zijn van een herboren Alfa Romeo. Plannen, prognoses 400000 in 2018 etc etc. Eerste half jaar 2019 verkocht Alfa ongeveer 27.000 auto’s in Europa, Lancia alleen in Italië 37000. En dan zou de Tonale vanaf 2021 leverbaar zijn en moeten zorgen voor de echte ommekeer. Waar leven de dealers van in de tussentijd?

    Beantwoorden
  • 29 juli 2019 om 19:12
    Permalink

    400 000 was haalbaar geweest als men Alfa en Lancia de platform zou delen

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.