Lancia Ypsilon Black and Noir is geen rouwkrans

Als een zwarte kleur de enige innovatie is op het enige model van Lancia, zou je zeggen dat er een begrafenis aan zit te komen. Toch is de Ypsilon ook na acht jaar een model dat volop blijft overtuigen en blijkt het de ideale kandidaat om het merk te conserveren richting een hoopvolle herstart ergens in de toekomst. Mike Manley sluit de introductie van een nieuw model inmiddels niet uit. De Ypsilon beleefde afgelopen kwartaal het beste kwartaal sinds de introductie in 2011 met 24.200 eenheden. Afgelopen maand was de stadsauto de op één na best verkochte auto van Italië.

De Lancia Ypsilon Black and Noir editie is het chique bewijs, dat een auto voor vrouwen niet per definitie de kleur van een snoepje hoeft te hebben. We zien de matzwarte bovenzijde terug, die we nog kennen van de Ypsilon S by MOMODESIGN uit 2013. De rest is glanzend zwart en op de middenstijl zien het Elefantino-logo met een goud-roze accent. Deze bijzondere tint zie je ook terug op de letters op de achterzijde van de typeaanduiding en het Y-logo op de velgen en de hoofdsteunen in het interieur. Uiteraard zijn er ook andere kleurencombinaties verkrijgbaar. Onder de kap ligt enkel nog de ouder vertrouwde 1.2 viercilinder. Lancia start een publicitaire campagne rond dit model, waarbij het bekende nummer van de Rolling Stones “Paint it black” in een nieuw jasje is gegoten.

[nggallery id=1235]

Deel dit artikel:

6 gedachten over “Lancia Ypsilon Black and Noir is geen rouwkrans

  • 9 mei 2019 om 14:53
    Permalink

    Toch jammer dat ze hem van de Europese markt hebben gehaald had ook veder prima kunnen verkopen naast de FIAT’s. En online en bij de dealers gewoon 1 modelletje zetten kost het niet veel en verkoop je evengoed wel misschien wel minder dan wanneer je actief reclame er voor maakt maar alles is mee genomen dan;)

    Beantwoorden
  • 9 mei 2019 om 20:25
    Permalink

    Wat een klucht.
    De ouwe getrouwe 1.2 Fire als enigste motor. Kan het nog exemplarischer ?
    Goede keuze, dat wel.

    Want de Twin-air geeft teveel problemen, is het niet beste importeur ? (die motor heeft me meer dan 600 € aan reparaties gekost met amper 60.000 km op de teller)
    (en het probleem komt sporadisch weer tevoorschijn op 100.000 km)
    Ah nee, dat willen jullie niet bekennen dat het een prutsmotor is.

    En de Fire-fly in het verhaal ?
    Tja, ik zeg het toch : wat een klucht.

    Beantwoorden
  • 10 mei 2019 om 09:38
    Permalink

    Al meer dan 180000 km met een twinair zonder problemen gereden intussen.
    Er komt wel een 75 pk twinair in deze lancia.

    Beantwoorden
  • 10 mei 2019 om 10:13
    Permalink

    Calimero zou ook voor de twinair zijn gegaan. Begrijp je keuze, Hoekree. En ook je verdediging van FCA t.o.v. de boze autowereld!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.