Maserati verkoop bereikt dieptepunt
In 2014 trok de verkoop van Maserati tijdens het honderdjarig jubileum nog flink aan. Dit had natuurlijk alles met de komst van nieuwe modellen te maken, tot en met de Levante. Inmiddels is van die bloeiperiode weinig meer over en staat Maserati weer waar het in 2013 stond qua verkoopaantallen. Amper 5500 auto’s zijn er wereldwijd verkocht gedurende het eerste kwartaal van 2019. Een afname van 41% ten opzichte van de 9400 exemplaren van Q1 2018.
De aantallen die vandaag gehaald worden, werden ten tijde van de introductie van de Ghibli ook neergezet. Toen vormde dat het begin van een behoorlijk constante groei voor het merk met de drietand. Maserati heeft de afgelopen tijd eigenlijk een stapje teruggedaan.
Er is nog geen hybride versie van de Levante en de nieuwe GT komt pas op z’n vroegst eind 2020. Ook plannen voor een D-segment SUV worden pas tegen 2021 gerealiseerd. Onder andere een aantrekkende Chinese economie, kan het verkoopherstel van het Modenese merk helpen versnellen, plus de ontwikkeling van nieuwe techniek.
Zit ook geen visie bij FCA
Onder de vlag van Ferrari draaide Maserati wel goed
Ik denk dat je Alfa Romeo en Maserati bij Ferrari moet gaan onder brengen dan kunnen die verder groeien met de juiste producten!
Ciao
Squadra
Geen verrassing, gebrek innovatie en vernieuwing. Stilstand in achteruitgang. Een inmiddels gevaarlijke achterstand op de concurrentie. Bij Alfa is het momentum er helaas ook uit. 😞
Ik denk niet dat Alfa bij Ferrari onder hoede moet komen want Alfa is zelfstandig beter af omdat ze allebei met de F1mee doen