Mysterieus concept van Lancia duikt op en verdwijnt weer
In FCA’s Heritage Hub was een aantal dagen lang een concept coupé van Lancia te zien. Na de nodige publicitaire aandacht op een enkele website, is het nog nooit eerder gesignaleerd studiemodel weer verwijderd uit ‘Officina 81′, de voormalige fabriekshal in Mirafiori, waar maar liefst 250 oude maar ook recente auto’s staan opgesteld.
We noemden het al even in ons vorige bericht, maar gezien de diverse reacties vanuit onze lezerskring toch even een wat ondersteunend beeldmateriaal nu. Het blijkt om een C segment coupé te gaan die helemaal aan het einde stond opgesteld van de grote Lancia-collectie die in de Heritage Hub te zien is. Naast een Flavia Cabriolet, de eendagsvlieg op basis van de Chrysler 200 en achter een Delta Hard Black.
De A-stijl is matzwart en ‘zweeft’ boven de C-stijl een beetje op dezelfde wijze als bij de productieversie van de Delta. De achterlichten zijn nog altijd rank als op een Delta, maar lopen meer diagonaal naar binnen. Het dak is een skydome dak van glas. De achterruit lijkt niet al te hoog, wat de auto een echte GT look geeft. We zien weinig overhang voor de voorwielen. De auto zou de wielbasis van de Bravo/Giulietta kunnen hebben. Helaas is er geen beeldmateriaal waarop het front te zien is. We vermoeden dat het ontwerp dateert uit de periode nadat de vijfdeurs Delta reeds op de markt was verschenen (2008). We weten dat rond 2011 Lancia reeds nadacht over een nieuwe Delta. Eentje die het platform zou delen met een toekomstige Chrysler 100. Maar de hamvraag is natuurlijk; Waarom is deze mock-up verwijderd?
[nggallery id=1233]
Waarschijnlijk naar Tesla verscheept.
Onbetrouwbaar FCA
Dank voor deze aanvulling 😀
Lijkt op een soort van Delta coupe, van ooit
Wat dacht je van een Lancia Delta, die in 2008 werd geintroduceerd……..
Wat dacht je van een normale Lancia Delta, die in 2008 werd geintroduceerd….
Nee heeft niet met de bestaande Delta 2008 te maken, dat is duidelijk te zien en die studies hebben we allemaal in het archief gezien. Dit is een model/studie van na 2010
Lancia HPE altijd welkom
Ik heb vanmiddag nog maar eens moeten vaststellen aan de hand van de verkoopcijfers zoals die worden voorgesteld op clubalfa.it dat de verkoop van de auto’s van Fiat en Alfa zwaar terugvalt en dat Jeep en Lancia groeien.Ik rijd nu al een tijdje met een Lancia Delta III en ben nog altijd heel tevreden van mijn wagen. Als er een opvolger was geweest had ik hem al lang vervangen. Maar ik zie het zo: qua smaak ben ik soms een buitenbeentje en geen volger. Waarom wil een merk dat zo sterk is qua design en perceptie dan het roer omgooien en andere merken en trends volgen (lees suv ontwerpen) terwijl het enge dat verkoopt wagens zijn die authentiek zijn:Jeep, ja geen suffe suv maar een echte jeep, kleine stadswagens, sexy kleine aauto’s en racemonsters. Ik hoop dat de nieuwe leiding terug auto’s durft ontwerpen, een beetje buitenbeentjes, want daar zijn ze sterk in!
Stijn : ik geef je helemaal gelijk.
Zelf ben ik uiterst tevreden van mijn Lancia Y uit … 2001. 200.000 km en still counting met veel rijplezier. (de 1e afgekeurd op de Technische Keuring na 330.000 km 🙂 )
Ook de Ypsilon CNG uit 2014 van mijn vrouw is plezierig om mee te rijden.
(twinair wel wat problemen mee gehad 🙁 )
Ook mijn vrouw ziet zo’n “buitenbeentjes” wel zitten : nu de Lancia Ypsilon CNG, maar ook ooit een Peugeot 206 CC en een Skoda Roomster.
Die laatste werd door vele Skoda liefhebbers “verketterd” als lelijk hok en andere verwensingen. Wij vonden hem “speciaal” 🙂 en handig en goed rijdend (ja, echt ! )
Resultaat : Skoda maakt zoiets niet meer, “alleen” maar 13 in een dozijn SUV-achtige dingen. Die dan weer veel beter verkopen.
Tja, ik vrees dat FCAZ hen (de VW groep) wil nadoen omdat het verkoop en geld opbrengt.