Fiat werkt aan middelgrote Pick-up
Volgens Braziliaanse media werkt Fiat momenteel aan een nieuwe pick-up in het middensegment. De grotere broer van de Toro, moet in Brazilië het marktaandeel op de daar populaire compacte pick-up markt verder uitbreiden als aanvulling op het succes van de Toro. Het nieuws is een bevestiging van Marchionne’s uitspraak in Genève over de komst van een dergelijk type model. Ook Europa zal deze pick-up mogen ontvangen. We hopen dat deze veel gelijkenis vertonen zal met de originele Toro.
De nieuweling zal concurreren met populaire modellen zoals de Toyota Hilux, Ford Ranger, Chevrolet S10 en Volkswagen Amarok. Wat Europa en Afrika betreft, maakt Fiat momenteel met de Fullback gebruik van een samenwerking met Mitsubishi. Het is goed voor te stellen dat dit op termijn door de komst van het nieuwe model niet langer nodig zal zijn. De fabriek waar het allemaal gaat gebeuren is opnieuw die in Goiana in de staat Pernambuco. Daar waar de Toro, Renegade en Compass al van de band rollen. De nieuwe pick-up wordt een mondiaal model zoals het nu lijkt, want in de VS zal het model onder het merk RAM debuteren.
Men spreekt zelfs al over motoren voor de nieuwe pick-up, te weten de 2.4 TigerShark met 186 pk en de 2.0 MultiJet diesel met 170 of 200 pk. Er wordt gezegd dat FCA binnenkort al meer over dit aanstaande model zal bekendmaken.
Dit ziet er toch geweldig uit .
laat Fiat nu eindelijk eens iets gaan fabriceren wat in Europa verkoopt !
Of mensen hier op zitten te wachten?
Fiat maakt de laatste jaren auto’s waar niemand om vraagt.
Wordt tijd dat Sergio met pensioen gaat .ron
Het is een teken dat Fiat steeds Amerikaanser en minder Italiaanser wordt. Het blindstaren op SUV’s is typisch Amerikaans. Voor de Italiaanse automobielindustrie kan het gunstig zijn als er veel modellen met goede marges op Italiaanse bodem worden geproduceerd. Voor liefhebbers van Italiaanse auto’s breken er evenwel magere jaren aan.
@ dmantione
Die liefhebbers staan al jaren droog. Er verandert in die zin dus weinig.
Volgende week mijn ducato in ontvangst nemen .
De bedrijfswagens, ook Iveco, lijkt goed te draaien. Voor de rest lijkt het op langzaam uitsterven. Ik hoop dat deze niet naar Europa komt. Moeten de dealers ‘m weer verplicht in de showroom zetten en uiteindelijk zelf op kenteken zetten en met verlies verkopen.
Waar behoefte aan is, is de nieuwe firefly motoren in de Tipo en bovenal een nieuwe Punto. Bij Alfa aan een iets grotere 4deurs Mito en een HB of SW van de Giulia. En voor Lancia is de hoop eigenlijk al helemaal weg. Dom.