Jeep Compass en Fiat Toro verkoophits in Brazilië

FCA heeft op de Braziliaanse markt met de Fiat Toro en de Jeep Compass een aantal sterke troeven in handen, om ook in mindere tijden de positie van marktleider verder te consolideren. Inmiddels staat de compacte Compass vanaf aankomende maand in de Italiaanse showroom en is hij in heel Europa te bestellen als ‘Opening Edition’. De keuze voor de productie en lancering van de Compass op Braziliaanse bodem, heeft geleid tot een stevige productietoename in de nieuwe fabriek te Pernambuco, zoals we onlangs al schreven. Vorige maand zijn maar liefst 3940 eenheden verkocht van deze nieuwkomer. Ook de knappe pick-up Fiat Toro uit dezelfde fabriek en op hetzelfde platform, scoorde goed met 3470 stuks.

Met deze cijfers zijn deze twee producten meteen leider in het segment in Brazilië. In de fabriek waar tevens de iets compactere Renegade ook geproduceerd wordt, werken 3300 mensen en in de toelevering eromheen nog eens 5750. De Jeep-fabriek in het noorden speelt dus een cruciale rol in het Braziliaanse succes van FCA. Maar in Betim zit FCA intussen ook niet stil, want daar zijn het afgelopen jaar twee belangrijke nieuwkomers Fiat Mobi en Argo in productie gegaan. Met Jeep wil FCA intussen vanaf 2018 wereldwijd tegen de 2 miljoen auto’s op jaarbasis kunnen slijten. Het doel is marktleider te worden in het segment van de SUV. In 10 verschillende fabrieken worden Jeeps geproduceerd en in enkele Amerikaanse fabrieken zullen spoedig de nodige investeringen worden gedaan.

Deel dit artikel:

Een gedachte over “Jeep Compass en Fiat Toro verkoophits in Brazilië

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.