Lancia presenteert de nieuwe Ypsilon Unyca
Tijd voor wat Lancia-nieuws… Lancia presenteert op de achtergrond van de aanstaande internationale salon in Genève, voor Italiaans publiek de nieuwe versie Unyca van de Ypsilon-serie. Deze variant volgt op de zeer succesvolle Mya. Lancia heeft vorige maand een recordaantal van meer dan 7000 Ypsilons verkocht, wat ook de reden is waarom men in dit model de komende tijd blijft investeren. Indien Lancia ooit met andere modellen terugkeert op de markt, lijkt het bijna een geschenk uit de hemel dat het merk intussen blijft drijven dankzij dit stijlvolle verkoopkanon. Indien dit niet zo is… is het vooral een hard gelach. Inmiddels is Lancia geheel van alle andere Europese markten verdwenen. Aankomend weekeinde houdt Lancia in Italië de deuren open van de dealers voor deze unieke Unyca.
Vandaag werd de nieuwe Lancia Ypsilon Unyca als mode-icoon in Milaan gepresenteerd voor de pers. De mensen met slooppremie kunnen deze nieuwe Lancia al voor 8.600 meenemen, wat dus een verklaring is voor het grote succes van veel compacte auto’s in Italië op dit moment. De mooie nieuwe blauwe kleur die je hier ziet heet niet Blu Lancia maar Blue Velvet. Andere pasteltinten zijn Rosso Argilla, Bianco Neve en Grigio Carrara. Verder zijn er de metallic kleuren Grigio Pietra en Nero Vulcano. Nieuwe unieke details, die we gewend zijn te zien van Lancia, kenmerken deze editie (op de B-stijl en in rood en wit op de bekleding). Een nieuw audiopakket dient zich aan in samenwerking met Mopar, te weten Radio Kenwood 210UI die compatibel is met smartphones. De Ypsilon Unyca is verkrijgbaar met de motoren 1.2 69 pk en 0.9 TwinAir Turbo 85 pk met gerobotiseerde automaat, 1.3 MultiJet II 95 pk, de 1.2 69 pk op LPG en de 0.9 TwinAir Turbo 80 pk op CNG.
In België zie je de Y niet dagelijks, maar toch zeker 2 à 3 wekelijks rond rijden, wat natuurlijk veel te weinig is, maar toch ook niet helemaal niets. Ik geef toe dat er nog één van de laatste belgische dealers (in combinatie met Jeep) in de buurt is. Nog steeds draai ik mijn hoofd om als er eentje voorbij komt, zo mooi en zo standingvol… onbegrijpelijk dat mensen dit niet massaal kopen ipv al die verschrikkelijke Skoda’s, Seats, VWs en al die autootjes waarvan je het merk niet eens meer herkent..’
amen..
Italiaanse vrouwen hebben smaak.
Kan je volgende zinnen verklaren ?
“””Indien Lancia ooit met andere modellen terugkeert op de markt, lijkt het bijna een geschenk uit de hemel dat het merk intussen blijft drijven dankzij dit stijlvolle verkoopkanon. Indien dit niet zo is… is het vooral een hard gelach.”””
???? ???? “”hard gelach””” ???? ????
Begrijp ik niet.
“””Nieuwe unieke details, die we gewend zijn te zien van Lancia, kenmerken deze editie.”””
En dan verwacht ik een opsomming…
Enkel een nieuwe radio wordt vernoemd.
Op de interieurfoto zie ik een andere zetelbekleding : leer + pied-de-poule ?
Voor de rest zie ik geen verschil in het interieur met de huidige versies.
Buitenkant : waarschijnlijk andere velgen of andere wieldeksels dan tot nu toe gekend. Zwarte deurklinken vooraan en een B-stijl met een tekening.
Het voorfront lijkt niet veranderd.
Nieuwe ruitenwissers en ventieldopjes !
Silver, Gold, Platinum, Momo S, Elle, Ecochic, Mya, Unyca : welke uitvoering is er nog niet geweest ?
Ygloo zouden ze nog kunnen maken met een automatische airco.
Enkel voor de voorste rij : het zou teveel kosten om ook de achterste rij zijn eigen aircobediening te laten hebben.
Yunior : i.p.v. de Silver, als basisversie tegen een spotprijs.
DoDo : als laatste model….
Slaapwel in kleutertaal of als verwijzing naar het uitsterven van de gelijknamige vogel.