Eerste klanten ontvangen sleutels Alfa Romeo Giulia
In Italië zijn bij een aantal nieuwe Alfa Romeo-Jeep dealers de eerste Giulia’s afgeleverd aan een klant. Een historisch moment voor het merk, nu het roer volledig is omgegaan. Pers en liefhebbers blijven onverminderd enthousiast spreken over de premiumsedan van Alfa. Vanwege z’n geavanceerde techniek, imponerende voorkomen en het simpele feit dat veel mensen stiekem hebben uitgekeken naar een serieuze wederopstanding van het legendarische merk uit Italië. Terwijl de D-segment sportsedan op steeds meer plaatsen in Europa officieel is gepresenteerd, zijn de eerste dealers in Italië met de verkoop bezig. Er zijn geen cijfers, maar de eerste signalen zijn hoopgevend, want men spreekt over ‘grote belangstelling’. Vooral ook vanuit de zakelijke hoek. Overigens zien de nieuwe verkooppunten met Alfa- en Jeep-logo op het pand er buitengewoon stijlvol uit (foto onder).
Intussen is ook de productie in Cassino (foto) steeds meer op gang aan het komen. Vijf dagen in de week wordt er in een enkele ploegendienst aan 150 tot 160 Giulia’s per dag gewerkt. Voor de Giulietta blijft de teller op 200 staan de komende maanden, terwijl de Giulia tegen september een aantal van 400 tot 450 moet bereiken. Intussen zijn de voorbereidingen van de productie van de middensegment SUV Stelvio in volle gang. De eerste proefexemplaren rollen reeds van de band. Nabij Detroit in Amerika is onlangs de eerste Giulia met 280 pk 2.0 benzine krachtbron gesignaleerd. Deze is vermoedelijk van een van de werknemers van FCA aan de andere kant van de oceaan (foto). Na de zomer moet deze krachtbron in de meer tamme versie van 200 pk, in Europa debuteren.
Afgelopen dinsdag heb ik kunnen rijden met de 180pk versie en ik moet zeggen dat de auto buitengewoon fenomenaal is. Ik stond na de rit gewoon perplex hoe goed de auto wel is qua comfort, wegligging en afwerking. Als dit de nieuwe standaard wordt voor alfa staan er mooie dingen te wachten.
Leuk verhaal weer op AutoEdizione en wat heel erg fijn dat deze auto nu al een succes is er komen weer hele mooie tijden voor veel Italiaanse merken!
Ciao
Squadra
Op de 2e foto (de zwarte Giulia) zie ik mistlampen in de bumper, weet iemand of die bij een bepaalde uitvoering horen?
Mistlampen is in combinatie met de standaard koplampen. Niet met de optionele bi-xenon.
Ok, vandaar. Ik heb gisteren de mijne besteld, met bi-xenon, de voorkant blijft dan dus heel clean, maar dat staat niet verkeerd, heel tijdloos denk ik.
Afgelopen donderdag nog bij een Alfadealer in zuid Duitsland geweest, en die had nog steeds geen Giulia staan. Was ook erg ontevreden over de manier waarop FCA de dealers behandeld in Duitsland…
En dat blijkt dus wel dat in Italie dus reeds auto’s afgeleverd worden, maar in de rest van europa er nog nergens eentje te bekijken is in de showroom.
Kort gezegt, als FCA zijn europeese dealer netwerk niet heel rap verbeterd, klantvriendelijker maakt en ook betere financieringsvoorwaarden bedenkt, dan kan de Giulia nog zo goed zijn, maar zal dan commercieel gezien een flop worden.
Loop een willekeurige BMW dealer binnen, en je snapt dat Alfa nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange weg te gaan heeft.
@specht. Hier in Vlaanderen staat er bij alle alfa garages een of twee giulias
Heb in NL ook vorige week donderdag al kunnen proefrijden, en op autoscout zag ik 2 weken geleden al bij heel veel Duitse dealers de Giulia staan. (foto’s in showroom)
Daarnaast heb ik mijn Giulia vd zaak via FCA-capital in de lease, ik vond de voorwaarden niet slecht hoor, maar heb eerlijk gezegd geen offertes bij andere merken opgevraagd:-) (wel bij andere leasemaatschappijen, waren veel duurder)
En dan wat dealers betreft, ben klant bij Zeeuw in Zwijndrecht, zou niet weten wat een BMW dealer beter zou doen!
Glazen paleizen is geen garantie tot succes, ik vind in Nederland Wim Prins, en Kien in Veenendaal erg mooie bedrijven op een mooie lokatie. Ik vind de keuze van FCA om Alfa Romeo en Jeep samen te brengen een hele goede beetje het zelfde als Jaguar Land Rover. Er is natuurlijk de laatste 10 jaar een kaal slag geweest onder Alfa dealers, maar er zijn er ook die een heel mooi bedrijf juist hebben weten op te bouwen. Ik noem een H&S Corse oke geen officieel dealer maar een van de beste Alfa Romeo specialisten van Nederland, maar bedrijven als Kien en Prins zijn juist groter geworden.
Ciao
Squadra
Was vrijdag 24/6 bij Autowinkel in Woerden voor een onderhoudsbeurt voor mijn MiTo, daar waren er donderdagavond twee afgeleverd, jammer genoeg stonden ze nog net niet op kenteken anders had ik ff kunnen sturen, erg jammer!
Toch even een vraag, op de 2e foto zie je de zwarte Giulia, mijns inziens met Bi Xenon koplampen, daar lampspiegels anders zijn, en mistlampen.
Ik heb een Giulia Super met Sport Pack AFS besteld. Dit houd Bi xenon adaptieve verlichting onder meer in. Volgens mij zal ik dus dezelfde voorkant als op deze foto hebben. Weet iemand dit te bevestigen ?
@Raf; gefeliciteerd met deze geweldige keuze. Ik denk dat je gelijk hebt, maar zeker weten doe ik het niet.
@Raf
Volgens mij heb je dan de voorkant vd blauwe, dus zonder mistlampen.
Vorige week heb ik proefgereden met dezelfde versie als u (en ik:)) besteld heeft.
Deze had ook geen aparte mistlampen.
(Zie foto’s van grijze Giulia die op autoscout bij Zeeuw in Zwijndrecht staat)
Hartelijk Dank voor de reacties.
We zullen wel zien wat er eind September , ten laatste begin oktober bij de dealer staat.
Mijn bestelling mochten ze reeds in Mei ontvangen, was een van de eerste die in Belgie de bon tekende. Mede door de automatische versnellingsbak is de levering wat later ( 4 maanden) . Wij mochten ondanks dat dit een fonkelnieuw model is, toch een aardige leasekorting van 12,5 % ontvangen, dankjewel Alfa.
de 180 Pk diesel, in Grigio Stromboli, met 17 luxury velgen, rode remklauwen en zwart leder interieur was mijn keus.
Hopelijk verdient FCA genoeg geld zodat Lancia opnieuw leven kan ingeblazen worden.
Ik zie een nieuwe Stratos en Delta HP Integrale wel zitten, en ben zeker niet de enige.
Cordiali Saluti,
Heb net even gekeken op de site van Zeeuw, en de Giulia in Grigio Vesuvio zien staan.
Mooie wagen.
Het grijs dat ik gekozen heb is iets lichter.
Wat me wel opviel, en dit reeds jaren, is de prijs van auto’s in Nederland…
Zeeuw vraagt voor een gebruikte Giulia die 1500 km gereden heeft, en een aantal opties heeft ,53.000 euro.
Ik heb een 180 PK automaat met een groot aantal opties, en met de fleetkorting eraf kom in aan 36.000 euro, nieuw welteverstaan.
Hoog tijd dat jullie Rutte eens aan de mouw trekken, want dergelijke prijsverschillen zijn echt wel niet normaal , en dan zwijg ik nog over bijtelling.